حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی به جایگاه رفیع مجلس خبرگان در کلام امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری اشاره کرد و در ادامه با تاکید بر فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی به عنوان بحث روز گفت: فضای مجازی در زندگی امروز مردم بسیار ورود کرده و سبب تغییر ذائقه مردم و متزلزل کردن بنیان‌های اعتقادی و خانوادگی و ضربه زدن به اسلام ناب شده است.

او تأکید کرد: برای استفاده از فرصت فضای مجازی و مقابله با تهدیدات فضای مجازی باید راهبردهای مقام معظم رهبری در این عرصه پایه راهبردهای مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد. مسئولان باید این مسئله را به دور از رویکردهای حزبی و جناحی، مسئله‌ای ملی بدانند و مصوبه‌هایی منطبق با راهبردها و توصیه‌های رهبر انقلاب داشته باشند.

او ادامه داد: شورای عالی فضای مجازی باید با راه‌اندازی شبکه اینترنت ملی و موتورهای جستجوگر داخلی و وضع قوانین حمایتی از فرصت‌های فضای مجازی برای تبلیغ اسلام ناب و انقلاب اسلامی این فرصت را غنیمت شمارند. به وجود آوردن فضای امن در اینترنت و جلوگیری از گسترش فیلترشکن‌ها و دسترسی آسان آنها نیز یکی از راهکارهای مقابله با تهدیدات فضای مجازی است. 

او گفت: کمیسیون اجتماعی سیاسی مجلس خبرگان این مسئله را از ابتدای این دوره در دستورکار خود قرار داده است و لازم است ادامه دهد. 

نماینده کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیکاری و رکود و گرانی و افزایش فاصله طبقاتی را اموری دانست که خبرگان ملت نمی‌توانند به راحتی از کنار آن عبور کنند.

او افزود: متأسفانه اقداماتی در کشور رخ می‌دهد که در جهت اقتصاد مقاومتی نبوده و فساد اقتصادی را افزایش می‌دهد. برای مثال افزایش نقدینگی و تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی و واردات بی‌رویه چون واردات اتومبیل‌های لوکس و لوازم آرایش پدیده حقوق‌های نجومی و سوء‌استفاده‌های مالی از مواردی است که قلب مردم را جریحه‌دار کرده و اعتماد عمومی را کاهش می‌دهد.