سردار  غلامحسین غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین  در همایش شورای فرماندهی بسیج و سپاه استان آذربایجان شرقی ضمن استماع نقطه نظرات، پیشنهاد ها و دیدگاه های فرماندهان برخی از حوزه ها و نواحی بسیج به ایراد سخنرانی پرداخت.
 
سردار غیب پرور با اشاره به آثار ماندگار دفاع مقدس گفت: یثار- اخلاص و ایمان به هدف از جمله اصلی ترین ویژگی های بارز رزمندگان دفاع مقدس بود.
 
 وی با اشاره به فرمایشات اخیر امام خامنه ای در دیدار با خادمان راهیان نور تاکید کرد: از هر زاویه ای به دفاع مقدس نگریسته شود موفقیت و پیروزی عیان و آشکار بوده چرا که دفاع مقدس سرچشمه زلال حیات طیبه می باشد.
 
وی ضمن بیان خاطراتی از مجاهدت رزمندگان آذربایجان شرقی در عملیات های دفاع مقدس خاطر نشان کرد: شهدایی نظیر باکری ها و تجلایی ها خطی برای ما ترسیم کرده و نشان دادند که نورانیت آشکار و روشنی اش، تکلیف را بر ما تمام کرده و نمی توانیم به بی راهه برویم.
 
جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روحیه ی انقلابی گری تصریح کرد: امروز باید بسیجیان به عنوان اصلی ترین جریان انقلاب اسلامی از ارزش ها و آرمان های انقلاب پاسداری نموده و با ترویج فرهنگ دفاع مقدس، این انقلاب را تداوم بخشند.
 
وی ضمن تقدیر از مجاهدت های ارزشمند سردار افشار، سردار حجازی، حجت الاسلام طائب و سردار نقدی در طول فعالیت و مسئولیت شان در سازمان بسیج مستضعفین بیان نمود: زحمات بسیار زیادی در بسیج انجام شده است و ما نیز تکلیف داریم کارهای زیادی که مانده است به سرانجام برسانیم.
 
سردار غیب پرور به شرایط روز اشاره نموده و اظهار داشت: ما باید در این شرایط، انقلابی عمل کنیم و بر مبنای اقتضائات روز، برخی سیاست های بسیج را تغییر دهیم.
 
وی ادامه داد: بی شک فرمانده بسیج، ولایت بوده و بنده خدمت گزار بسیجیان هستم.
 
رییس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص خط مشی ها و رویکردهای جدید بسیج بیان کرد: در بسیج باید برای بیان آمار بیش از پیش دقت کرده و هیچ گاه در پی آمارسازی نباشیم.
 
 وی در همین خصوص به تعاریف جدید بسیج اشاره نموده و گفت: در تعریف جدید آحاد ملت عزیز کشورمان بنام " بسیج عمومی" نامگذاری شده اند و هر آنکس که دلسوز انقلاب می باشد بسیجی است و لو آنکه پرونده ای رسمی در بسیج نداشته باشد.
 
سردار غیب پرور یارگیری را برای جذب حداکثری در انقلاب، مهمترین رسالت بسیجیان دانست و افزود: رویکرد دیگر ما پرهیز از گزارش نویسی هایی است که با تفکر بسیجی هم خوانی نداشته و بنده مخالف گزارش نویسی های بیهوده هستم.
 
این مسئول بسیجی با اشاره به سومین رویکرد جدید بسیج تاکید کرد: باید فرمان بسیج را به سمت و سوی مسایل اجتماعی سوق دهیم تا بیش از پیش به مردم خوب و عزیزمان خدمت کنیم و بسیجیان باید در مسایل معیشتی فریادرس مردم باشند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج در همین خصوص افزود: بسیجیان عزیز بایستی همزمان با سرکشی از خانواده معظم شهداء که اقدامی بسیار ارزشمند و شایسته است به منازل عموم مردم مانند محرومین و آنانی که مشکلی یا مریضی ای دارند نیز بروند و ارتباطشان را با بدنه ی مردم افزایش دهند .
 
وی توجه به مسایل اجتماعی را یکی از مهمترین راه های حفظ انقلاب دانسته و گفت: در همین راستا 150 ناحیه بسیج (شهرستان) مجهز به تراکتور شده اند تا در صورت وقایعی نظیر سیل و زلزله و ... به فریاد مردم برسند.
 
سردار غیب پرور مسجد محوری را به عنوان چهارمین رویکرد اعلام نمود و افزود: حضور در مساجد بسیار مهم است به ویژه روحانیون عزیز بایستی در مساجدی که امام جماعت ندارند حتما حضور یابند.
 
وی ادامه داد: بسیج بیش از آنکه به دنبال افزودن اتاق بسیج در مسجد باشد باید در پی کمک به مسجد و حتی تجهیز و بازسازی شبستان مسجد باشد.
 
رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برخی رویکردهای خود در حوزه دفاعی، آموزشی و ... تاکید کرد: در رویکرد جدید فضای مجازی با خط مشی های نوین قطعا تقویت خواهد شد و با نگاهی جدید شاهد فعالیت سازمان یافته بسیجیان خواهیم بود.
 
وی در پایان سخنرانی خویش تصریح کرد: مبنای قضاوت ما نسبت به عملکرد مراکز، پایگاه ها و رده های بسیج؛ اثربخشی فعالیت های آنان در متن و بطن جامعه است و مبنای داوری ها، گزارش ها و کاغذها نیست.