آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در حاشیه اجلاسیه خبرگان رهبری تصریح کرد: اولین نکته در اجلاسیه خبرگان رهبری طرح دغدغه‌ها و مشکلات مردم بر زبان نمایندگان مردم در این مجلس و همچنین نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌هاست که با بدنه مردم در ارتباط هستند.

 
وی با اشاره به نزدیکی به پایان سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، افزود: طبیعتاً دولتمردان باید دراین‌باره کارنامه‌ای از خود نشان دهند چراکه مقام معظم رهبری در سخنان مهمی تأکید کردند که راهکار برون‌رفت کشور از مشکلات و تحریم عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی است و راهکاری غیرازاین نمی‌تواند جوابگو باشد.
 
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان همچنین درخصوص محوری‌ترین مسائل در نطق رئیس و اعضای این مجلس در اجلاسیه دوم گفت: با نزدیک شدن به ایام نوروز و پایان سال، دغدغه معیشت مردم و همچنین موضوع اقتصاد مقاومتی مطرح شد که فکر می‌کنم از مسائل اساسی برای کشور و تمام نمایندگان مردم در خبرگان رهبری است.
 
آیت‌الله رئیسی در خصوص برنامه‌های اجلاسیه دوم مجلس خبرگان تصریح کرد: به دلیل برگزاری اجلاسیه رسمی، جلسات کمیسیون‌ها تشکیل نخواهد شد، اعضای مجلس برنامه‌ای برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و همچنین دیداری نیز با مقام معظم رهبری خواهند داشت.
 
وی افزود: همچنین اصولاً در پایان اجلاس مجلس خبرگان بیانیه‌ای صادر خواهد شد که در آن محوری‌ترین نکات داخلی و خارجی مورد دغدغه اعضای این مجلس، جلوه‌گر است.
 
آیت‌الله رئیسی اقتصاد مقاومتی را مسئله داخلی و حفظ عزت نظام اسلامی را مسئله خارجی مورد تأکید اعضای مجلس خبرگان رهبری دانست و خاطرنشان کرد: امروز آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و بسیاری از دولتمردان مغرب زمین درصددند تا عزت و اقتدار ملی کشور را که در پرتو اقتدار به‌دست‌آمده است مخدوش کنند.
 
وی ادامه داد: این در حالی است که دست برتر در تمام جبهه‌ها چه در سوریه، یمن، عراق، افریقا و سایر کشورها از آن جبهه دلدادگان به انقلاب اسلامی است، یعنی امتداد راهبردی نظام اسلامی در همه نقاط عالم دست برتری دارد.
 
آیت‌الله رئیسی در ادامه به چگونگی پیدایش عزت و اقتدار ملی اشاره کرد و گفت: این عزت و اقتدار از آن آمادگی برای خطر کردن بچه‌های حزب‌الهی است که نباید اش