شهاب‌الدین چاوشی اظهار داشت: پیش از آغاز ثبت نام انتخابات شوراها، هیات اجرایی تشکیل می‌شود و وظیفه این هیات ها دریافت استعلام ها، از مراجع چهارگانه و بررسی و تایید صلاحیت داوطلبان این انتخابات است. ثبت نام‌ها نیز از 30 اسفند آغاز شده و تا 6 فروردین ادامه می یابد و بعد از آن بررسی صلاحیت ها آغاز می‌شود.

وی همچنین با بیان این‌که «پنجمین جلسه ستاد انتخابات استان تهران تشکیل شده است»، افزود: نیروهایی که لازم است برای برگزاری انتخابات به کار گرفته شوند، شناسایی شده و آموزش‌های لازم را می‌بینند تا برای برگزاری انتخابات کاملا آماده شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا انتخابات شوراها در شهر پردیس جداگانه برگزار می‌شود یا شهر پردیس هم به عنوان بخشی از تهران محسوب خواهد شد؟ گفت: انتخابات شوراها در شهر پردیس از تهران جداست. اتفاقی که در این شهر افتاد این بود که در انتخابات قبلی انتخابات شورا ابطال شده بود. طبق قانون در هر شهری که شورای شهر آن تشکیل نشود یا انتخاباتش ابطال شود، تا زمان برگزاری انتخابات جدید استاندار، قائم مقام شورای شهر خواهد بود؛ بنابراین پردیس با قائم مقامی استاندار تهران اداره می شد،  چون شورای شهر نداشت که البته در این دوره انتخابات شوراها در این شهر مستقل از تهران برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران همچنین در مورد آمادگی شهر تهران برای برگزاری انتخابات الکترونیکی، اظهار داشت: وزارت کشور آمادگی خود را برای برگزاری این انتخابات اعلام کرده است. نظر مجلس هم برای برگزاری انتخابات الکترونیک مساعد است؛ بنابراین امیدواریم حداقل در شهرهای بزرگ بتوانیم انتخابات را الکترونیکی برگزاری کنیم، هر چند هنوز حوزه‌هایی که قرار است انتخابات در آن‌جا الکترونیکی برگزار شود، قطعی نشده است.

وی در پایان گفت: در شهرهایی مثل تهران چون تعداد نامزدها و شرکت کنندگان زیاد است، شمارش آراء زمان‌بر می‌شود؛ بنابراین اگر انتخابات الکترونیکی برگزار شود، ‌اشتباهات به حداقل ممکن می‌رسد.