سرژ سرکیسیان، رئیس جمهور ارمنستان با تاکید بر این‌که برخی از همکاران اروپایی از بابت عضویت ارمنستان در اتحادیه اورآسیا، از همان اوایل چندان راضی نبودند، خاطرنشان کرد: ولی خوشحالم که گذر زمان هر مشکلی را حل کرد. ما آمادگی داریم در زمینه همکاری بین اتحادیه اورآسیا و اتحادیه اروپا کمک کنیم و درک می‌کنیم که بهترین روش برای حل مشکلات، همکاری است و  اما سیاست ایجاد تفرقه و مناقشه آینده‌ای ندارد.
 سرژ سرکیسیان در ادامه گفت: ارمنستان روابط تاریخی با ایران دارد و با توجه به روابط خوب در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین دو کشور، ارمنستان بستر خوبی برای ورود شرکت‌های اروپایی علاقه‌مند به ایران است.
وی خاطرنشان کرد: ارمنستان ضمن توسعه همکاری‌های مثال زدنی منطقه‌ای با ایران، از  امکان تبدیل شدن به کوتاه‌ترین و امن‌ترین کریدور بین بنادر دریای سیاه و خلیج فارس، برخوردار است و کریدور شمال - جنوب که امکان انتقال بار از گرجستان به ایروان و از ایروان به ایران و همچنین اروپا را مقدور می‌سازد هم، در راستای همین هدف است.
روابط دوستانه بین ارمنستان و گرجستان نیز یکی از عوامل مهم برای امنیت قفقاز جنوبی است. همکاری‌ها بین ارمنستان و گرجستان هیچ‌گاه بستگی به کشور ثالثی نداشته است. همکاری‌ها بین ارمنستان که عضو اتحادیه اورآسیا است و گرجستان که همکار اتحادیه اروپا است، حاکی از امکانات جدید همکاری‌های سودمند است.
رییس جمهور ارمنستان گفت: این کشور آمادگی دارد به همکار استواری در منطقه تبدیل شده، در زمینه حل و فصل مشکلات بین نقش‌آفرینان بزرگ، تنظیم برنامه‌ها برای توسعه اقتصادی و شکل‌گیری سیاست موثر سرمایه‌گذاری، کمک کند.