محمدعلی پورمختار در مورد آخرین اخبار از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: بعد از اینکه 10 نفر به عنوان گزینه‌های نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری تعیین شدند، این جبهه براساس معیارهایی به دنبال تعیین گزینه نهایی و معرفی به مردم است.

وی ادامه داد: معیارهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در تعیین گزینه نهایی مشخص و زیاد است که از جمله آن می‌توان به مقبولیت توانمندی، کارآمدی میزان تعهد به نظام، به خصوص در بحث انقلابی‌گری و داشتن برنامه برای حل مسائل و مشکلات مردم به خصوص در حوزه مسائل اقتصادی اشاره کرد.

این نماینده اصولگرای مجلس در جمع بندی گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در نهایت براساس این مولفه‌ها کاندیدای نهایی را تا قبل از زمان ثبت نام مشخص می‌کند؛ البته این احتمال وجود دارد که تعیین گزینه نهایی در خلال ثبت نام و یا در هنگام تبلیغات نیز انجام شود.

پورمختار در مورد اینکه با توجه به ابراز عدم تمایل تعدادی از افراد مورد نظر این جبهه برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری، برنامه این جبهه چه خواهد بود؟ گفت: ما بررسی‌های خود را برای رسیدن به کاندیدای نهایی از بین این 10 نفر انجام خواهیم داد و فعلا کاری به ابراز عدم تمایل آنها نداریم، چون ملاک رسیدن به جمع بندی نهایی است و حتی اگر جمع بندی نهایی ما بر روی افرادی باشد که تمایلی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری نداشته باشند، تمامی تلاش‌ها را به کار خواهیم گرفت تا آنها را برای حضور ترغیب کنیم.

این عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی درباره نحوه حضور این جبهه در انتخابات شوراها نیز گفت: هنوز برنامه متمرکزی مطرح نشده است، اما با توجه به اهمیت شوراها احتمالا لیست مشخصی به خصوص در شهرهای بزرگ خواهیم داشت و یا ائتلاف می‌کنیم و یا در حالت سوم از افرادی حمایت خواهیم کرد، ولی هنوز برنامه ما در این زمینه کاملا مشخص نیست.