حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، درباره  لایحه دولت در حمایت از محیط‌بانان، گفت: لایحه از طرف سازمان حافظت محیط زیست تهیه شده و در کمیسیون‌های مختلف دولت بررسی شده که در جلسه هیئت دولت نیز به تصویب رسید.

وی افزود: امیدواریم این لایحه به زودی به مجلس ارائه ‌شود و محیط‌بانان در سراسر کشور از حمایت‌های لازم حقوقی برخوردار ‌شوند. انتظار است که مجلس نیز هر چه سریع‌تر این موضوع را در دستور کار قرار دهد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، عشایری، کمتر توسعه‌یافته و مرزی، خاطرنشان کرد: این موضوع در کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفت و خوشبختانه تصویب شد. امیدواریم بعد از بررسی بودجه سال 96، این لایحه که برای دولت از اهمیت بسیاری برخوردار است، در صحن علنی مجلس مطرح شود. تصویب این لایحه می‌تواند تحول قابل توجهی در اشتغال روستایی، در مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته ایجاد کند. 

وی درباره شائبه انتخاباتی بودن این لایحه، تصریح کرد: ما لایحه را اوایل آذر به مجلس تقدیم کردیم. بحث اشتغال روستایی برای دولت از اهمیت زیادی برخوردار بوده و نباید به هر موضوعی شکل انتخاباتی دهیم. اشتغال روستایی،‌ عشایری و مرزی از اهمیت زیادی برخوردار است و همواره دغدغه دولت بوده است.

امیری تاکید کرد: در همین دولت و در سال‌های قبل، برنامه‌های دیگری برای توسعه پایدار مناطق مرزی اجرا شده، منتهی در مورد اخیر تا اقدامات کارشناسی صورت بگیرد به پاییز سال جاری رسید که امیداریم نمایندگان مجلس نیز این لایحه را تصویب کنند.