روزنامه انگلیسی «سان» از تعویق سفر برنامه ریزی شده «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به انگلیس به دلیل جنجال های برپا شده درباره این سفر و نگرانی از برگزاری تظاهرات معترضان به محدودیت های طرح شده مهاجرتی و مسافرتی ترامپ خبر داد.

بر اساس این خبر، انتظار می رود که سفر رسمی ترامپ به انگلیس در فاصله روزهای 5 تا 8 اکتبر آتی صورت بگیرد ولی با این حال باز هم احتمال تغییر این تاریخ وجود دارد. این سفر قرار بود در ماه ژوئن انجام شود.

روزنامه سان نوشت تغییر تاریخ سفر ترامپ به انگلیس، با موافقت دو جانبه دولت واشنگتن و لندن صورت گرفته است و گفته می شود این تغییر تاریخ، هم به ترامپ فرصت می دهد تا با ملکه انگلیس که تعطیلات خود را در دژ بالمورال اسکاتلند، از جمله اقامتگاه های اصلی خانواده سلطنتی بریتانیا، سپری می کند، دیدار کند و هم اینکه مانع حضور ترامپ در پارلمان انگلیس می شود زیرا جلسات پارلمان در اوایل اکتبر منعقد نمی شود و بنابراین، احتمال اینکه ترامپ با بی محلی اعضای پارلمان روبرو شود، نیست.

این خبر در حالی منتشر می شود که پیشتر نیز هزاران انگلیسی در اعتراض به سفر برنامه ریزی شده ترامپ به کشورشان تظاهرات کرده اند و با به تصویر کشیدن اعتراض خود به سیاست های ترامپ، شعارهای شدیدی نیز علیه وی سر داده اند.