بنا بر اعلام موسسه امنیت اطلاعاتی «اس آی تی إی» آمریکا که فعالیتهای تروریستها را پیگیری می کند، در یک ویدئوی نیم ساعته که در روز دوشنبه بوسیله یک شاخه از داعش در غرب عراق منتشر شده است چند داعشی چینی اویغوری کشورشان را تهدید به "راه اندازی رود خون" می کنند.

چین سالها "جداییطلبان" اویغور را بخاطر سلسله حملات خشونت آمیز در منطقه سین کیانگ—وطن اویغورها- مقصر دانسته و نسبت به احتمال اینکه این چینی ها با گروه های تروریستی جهانی ارتباط پیدا کنند هشدار داده است.

بنا بر گزارش «اس آی تی إی»، در این ویدئو یک تروریست اویغوری، پیش از اعدام یک فرد محـــکوم به خبرچینی، تهدید خود را بیان می کند. او می گوید: "شما، چینی هایی که نمی فهمید مردم چه می گویند! ما سربازان خلیفه هستیم و به سراغتان می آییم تا زبان سلاحهایمان را برایتان قابل فهم کنیم. می آییم تا رودخانه خون راه بیاندازیم".

در همین راستا دکتر کلرک، کارشناس سین کیانگ در دانشکده امنیت ملی دانشگاه ملی استرالیا گفت: بنظر می رسد این "نخستین تهدید مستقیم داعش" علیه چین باشد.

بنا به گفته پلیس چین، با وجود اینکه تدابیر امنیتی شدیدی در سین کیانگ اجرا می شود، موج ناآرامی های مرگبار همچنان ادامه دارد.