دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در بخشی از سخنرانی شب گذشته خود در کنگره (بامداد امروز به وقت ایران) به "کارین اوونز"، همسر "رایان اوونز"، نظامی آمریکایی کشته شده در یمن در ماه ژانویه ادای احترام کرد.

ترامپ در این خصوص گفت: چالشی که به عنوان یک ملت با آن مواجه هستیم بسیار بزرگ است. اما مردم ما بزرگتر هستند و هیچکدامشان از آنهایی که برای آمریکا می جنگند شجاع‌تر و بزرگتر نیستند.

وی سپس به خانم اوونز که در کنار دخترش "ایوانکا ترامپ" نشسته بود اشاره کرد. 

در همین لحظه بود که صدای تشویق بلندی به گوش رسید و اشک "کارین اوونز" سرازیر شد. این تنها زمانی بود که دموکراتها و جمهوری خواهان با یکدیگر متحد شدند و همسر نظامی آمریکایی را تشویق کردند.

ترامپ در ادامه گفت: رایان کشته شد اما او قهرمانی بود که با تروریسم مقابله و از کشور ما محافظت کرد. رایان زندگی خود را فدای دوستان، کشور و آزادی ما کرد. ما هرگز او را فراموش نخواهیم کرد.

"رایان اوونز" 36 ساله در عملیات نظامی آمریکا علیه القاعده در ماه ژانویه سال جاری میلادی در یمن کشته شد. در این عملیات حدود 16 غیرنظامی و 14 تروریست القاعده هم کشته شدند. 

پدر این نظامی آمریکایی که حاضر نشده بود در سخنرانی ترامپ شرکت کند یکی از منتقدان سرسخت مرگ پسرش است و اشتباه ارتش در انجام عملیات را عامل کشته شدن پسرش می داند. وی حتی از ملاقات با دونالد ترامپ در پایگاه نیروی هوایی "دوور" در شهر دوور آمریکا هم امتناع کرد.

سخنرانی ترامپ اشک زن آمریکایی را سرازیر کرد+ تصاویر

سخنرانی ترامپ اشک زن آمریکایی را سرازیر کرد+ تصاویر