سردار حسن فیروزآبادی در چهارمین همایش جهادگران علم و فن‌آوری گفت: من امروز حضورم در این جشنواره فقط برای تنفس در فضای حضور نورانی شما عزیزان فعال در جهاد علمی است. عمل صالح در هر زمانه‌ای توسط امام تعیین می‌شود. امروز عمل صالح، تولید علم و تبدیل آن به صنعت و ثروت برای پیشرفت جمهوری اسلامی ایران است. 

او افزود: من به شما تبریک می‌گویم انقلاب پیروز شد، عمل صالح تبیین انقلاب بود. جنگ آغاز شد، عمل صالح جنگیدن در جبهه بود و فتح خرمشهر حاصل این حضور بود. در همان وقت پیشنهاد شد که برای رزمندگان امتیازاتی برای تحصیل در نظر گرفته شود، مخالفت‌هایی در مجلس وجود داشت. موضوع در مجلس بررسی شد. در آن زمان من به مجلس رفتم و گفتم اگر می‌خواهید به ضریب هوشی نگاه کنید آن کس که امام و جنگ را انتخاب کرده است، بالاترین ضریب هوشی را دارد و بحمدالله بعد از آن این مسئله تصویب شد. 

مشاور عالی فرمانده کل قوا با ذکر خاطره‌ای اظهار داشت: در کربلای۵ یک طلبه در جمع جهادگران بود. شب قبل شهادت خود یک سخنرانی برای هم‌رزمان خود انجام داد و او در آنجا گفت فکر نکنید پیروزی در جنگ فتح آخرین قله است. قله‌های بسیاری در پیش‌رو است که باید فتح بشود. کمر همت را برای فتح قله‌های بعدی ببندی. 

فیروزآبادی با بیان اینکه خدا را شکر می‌کنیم خداوند متعال بعد از امام ذخیره‌ای به‌نام امام خامنه‌ای برای ما گذاشتند، تصریح کرد: رهبر عزیز از سال ۷۸ بحث تولید علم را شروع کردند و بسیار در مورد تاکید داشتند. استعمار در گذشته علم را از دست ما گرفته و فقط علم صادراتی برای ما فرستاده است. من تمام فرمایشات امام را جمع مردم، در جمع بسیحیان و دانشجویان مطرح کردم. 

او افزود: این نشاطی که امام در روح جوانان دمیدند حرکت علمی را پیش آورد و تا امروز ادامه دارد. باغبان این درخت عظیم رهبر عزیز ماست. ایشان بسیار هوشمندانه، دقیق، با برنامه‌ریزی و متناسب با زمان ایده‌هایی به جوانان  و دانشگاهیان ارایه کردند. 

رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: تعریف بسیج این است: فراخوان امام از امت برای انجام امری واجب. هرکس به فراخوان امام پاسخ دهد، بسیحی است. برای عمل به فرمان امام باید عطر امام را داشته باشی. بسیجی این عطر امام را دارد و عقبه آن خون شهیدان است. علت اینکه با سرعت پیش می‌رود همین عطر رایحه الهی است.