پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- عباس عبدی درخصوص بازگشت اصلاح طلبان به درون حاکمیت نامه ای به رئیس دولت اصلاحات نوشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، عباس عبدی از تئوریسین های جریان اصلاحات که از خرداد 92 به جریان کارگزاران و حلقه اعتدال نزدیک شده است در نامه ای به رئیس دولت جبهه دوم خرداد برای اصلاح رابطه اطلاح طلبان با نظام خواستار جبران علنی اشتباهات سال 88 از سوی این جریان سیاسی شده است.

وی تاکید کرده است که آنچه در خصوصی و پنهان در مورد انتخابات 88 و قضایای بعد از آن می زنید را بایستی صریح و علنی بیان کنید و در این میان افکار عمومی و مردم بایستی این موضوع را کاملا درک کنند و بیان مسائل به صورت خصوصی فایده ای ندارد.

عباس عبدی پیش از این در مورد رابطه اصلاح طلبان با نظام گفته بود: آشتی ملی یعنی چی؟ رهبری می‌تواند بگوید خب شما در انتخابات شرکت کردید و نامزدتان هم برنده شد، در مجلس هم  شرکت کردید نمایندگانتان در تهران اکثریت را آوردند پس دیگر چی می‌خواهید؟ این کلمه حساسیت برانگیز بوده و پذیرشش برای حکومت سخت است و نمی‌پذیرد اما ما سر کلمه‌ها دعوا نداریم سر واقعیت‌ها می‌خواهیم صحبت کنیم. کل موضوع این است که اوضاع به لحاظ تصور ذهنی و رفتاری به قبل از سال ۸۸ برگردد، ما چیز دیگری نمی‌خواهیم.

وی افزوده است: به نظر من این کار شدنی هست و مشکلی هم نیست و صحبت‌هایی که اخیرا در گفتگوی خصوصی از سوی آقای جهانگیری که با ایشان (رهبری) ملاقات داشتند نقل شده آنجا برخورد خیلی مثبت‌تر بوده. 

وی با اشاره به اینکه برخی حصر را مقدمه این ارتباط می دانند گفت: حالا فرض کنید حصر برداشته نشود و اینها هم بیرون نیایند خب چه اتفاقی می‌افتد که تا حالا نیفتاده است؟ اصلا چه مسئله‌ای از اصلاح‌طلبان، از مملکت حل می‌کند که بخواهند چنین شرطی را بگذارند؟ من نمی‌خواهم بگویم که این کار درست یا غلط است، بحث من در مورد استدلال این طرف است که اگر این نشود هیچ کاری نمی‌کنیم، خب نکنید! مگر تا حالا چه شده؟ اصلا در سیاست با مسائل نمی‌شود اینگونه برخورد کرد.

عبدی  افزوده است: اگر حصر همین الان برداشته شود اما هیچ تفاهمی در مملکت رخ ندهد از نظر من یک قران به لحاظ منافع کشور نمی‌ارزد و هیچ مسئله‌ای را از این زاویه‌ای که گفتم حل نمیکند و اتفاقا آنها هم می‌دانند که از این زاویه مسئله‌ای حل نمیشود.