«انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات متحده عربی در امور خارجی امروز(سه شنبه) طی سخنانی اعلام کرد که «خطر افراطی‎گری و گروه‎های تندرو و تروریستی را می دانیم و تلاش می کنیم با ایجاد راه حل های سیاسی برخی از مشکلات و بحران ها را حل کنیم.»

وی با تاکید بر اینکه با داعش و افکار افراطی آن به شدت مقابله می کنیم، افزود: به دلیل مقابله با تروریسم و شکست آن است که بخشی از ائتلاف بین المللی شدیم.

قرقاش ایران را به ارسال سلاح به یمنی‎ها برای استفاده از آن علیه عربستان متهم کرد و گفت: ایران همچنان به دخالت های خود در منطقه ادامه می دهد.

وی تصریح کرد: ائتلاف عربی توانست مناطقی از یمن را از سیطره «حوثی‌»‌ها خارج کند. پس از آزادسازی عدن از دست آنها در جولای 2015، ائتلاف سعودی از بندر آن برای تامین کمک های انسان دوستانه استفاده کرد.

وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه در ادامه اظهارات خود از سازمان ملل و جامعه جهانی خواست تا روی ایجاد راهکار برای حل بحران یمن تمرکز کنند.

«علی محسن صالح» معاون رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن نیز امروز طی سخنانی ایران را به ارسال قاچاق سلاح برای حوثی‌ها‎ و انصارالله متهم و اعلام کرد که «ایران این سلاح را با هدف قتل یمنی‎ها و ناامنی کشورهای همسایه ارسال می‎کند.»