محمد اسماعیل سعیدی با اشاره به اقدامات ضدایرانی ترامپ و تهدیدات آمریکا برعلیه ایران با بیان اینکه رئیس جمهور ایالات متحده چند روز پیش مطرح کرد که ما سه تریلیون دلار در عراق هزینه کردیم اما عراق کنونی تحت تاثیر ایران و انقلاب اسلامی است و آمریکا هیچ جایگاه و پایگاهی در آن‌جا ندارد اظهار داشت: این موضوع پایلوت خوبی برای آمریکا است که هر اقدامی در منطقه‌ خاورمیانه انجام دهد بازهم شکست می‌خورد. بنابراین گزینه‌ نظامی و جنگ شعاری بیش نیست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم با بیان اینکه مواضع ترامپ هیچ تناسبی با امکانات واقعی آمریکا ندارد، تصریح کرد: آمریکا به دلیل صرف هزینه‌های بسیار در جنگ های عراق و افغانستان و دخالت های خود در کشورهای دیگر، دچار مشکلات جدی اقتصادی است و توانایی شروع جنگی دیگر در خاورمیانه که هزینه اش ده ها برابر جنگ در سوریه و عراق است را ندارد.

وی با بیان اینکه مواضع فعلی ترامپ صرفا مصرف داخلی دارد، توضیح داد: آمریکا بر اثر سوء سیاست‌ و تدبیر در دهه‌های اخیر، به شدن گرفتار بحران‌ها و مشکلات داخلی است. هم اکنون یک گسست اجتماعی و اقتصادی در حال رخ دادن در این کشور است. بنابراین این اظهارات صرفا برای جلوگیری از این گسست‌ها و راهکاری برای ترمیم آنهاست که البته نتیجه‌ای نخواهد داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات برخی مبنی‌بر عقب نشنی ایران از مواضع خود در مورد برجام و بحث موشکی به منظور کاهش تنش با آمریکا توضیح داد: خصلت نظام سلطه‌ جهانی و آمریکا این است که هرگاه یک قدم عقب نشستیم آنها چند قدم جلو آمدند و این موضوع را طی 38 سال گذشته مشاهده کردیم. در هیچ کجای تاریخ سند و مدرکی وجود ندارد که به ازای کوتاه آمدن در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها، آن‌ها در صدد دوستی برآیند بلکه رفتار آن‌ها همیشه خصمانه‌تر و بدتر می‌شود. بنابراین ایران از موضع خود در برجام  و موشکی کوتاه نمی‌‌‌آید.