سیدناصر موسوی لارگانی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به پیش بینی ۴۴ هزار میلیارد تومان اوراق قرضه در لایحه بودجه سال آینده،‌ اظهار داشت: دولت های ما همواره با فروش اوراق مشارکت بدهی هایشان را سنگین تر می کنند و حتی در بعضی از مواقع برای پرداخت بدهی شان بدهی دیگری را اضافه می کنند.

 

وی افزود: باتوجه به سود علی الحسابی که برای بدهی های اضافه شده در نظر می گیرند، سود مضاعفی به این بدهی ها تعلق می گیرد و این اصلا منطقی نیست.

 

موسوی لارگانی تصریح کرد: طبق گفته وزیر اقتصاد در حال حاضر دولت 700 هزار میلیارد تومان بدهی دارد که این بدهی عدد کمی نیست. این مسئله مشکلاتی را برای بانک ها، سازمان های بازنشستگی به ویژه تامین اجتماعی ایجاد کرده است، از سوی دیگر دولت توان پرداخت بدهی های تعداد زیادی از پیمانکاران مشغول در وزارت خانه های مختلف به ویژه وزارت نیرو و راه و شهرسازی را ندارد.

 

نائب رئیس کمسیون اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت فروش اوراق مشارکت شاید نقدینگی از دست افراد جمع شود اما پرداخت این اوراق باید پشتوانه داشته باشد نه اینکه اوراق مشارکت فروخته شده را سال بعد به عده دیگری بفروشیم و باز بخواهیم پول آن ها را پرداخت کنیم.