حجت الاسلام محمد زارع فومنی روز سه شنبه افزود: از سویی هیچ کدام از نامزدهای این جریان، رجل سیاسی نیستند و به همین دلیل فاقد صلاحیت سیاسی لازم برای نامزدی ریاست جمهوری هستند. به نظر من معرفی این تعداد نامزد طنز سال 96 است.
این فعال سیاسی تصریح کرد: کسی که توانایی رقابت با روحانی را داشته باشد در طیف اصولگرا وجود ندارد. خوش بینی طرفداران احمدی نژاد هم موضوعیت ندارد چرا که امثال بقایی صلاحیتشان به علت محکومیت قضایی تایید نمی شود و علاوه براین اصولگرایان در طی سال های 84 تا 92 کاری کردند که حتی اگر دانه درشت های این طیف هم نامزد شوند مورد توجه و اقبال مردم قرار نخواهند گرفت.
فومنی خاطر نشان کرد: اگر اصولگرایان به جای 10 نامزد صد نفر را نیز معرفی کنند باز کاری از پیش نخواهند برد چرا که به قول شاعر «سیاهی لشکر نیاید به کار یکی مرد جنگی به از صدهزار» و آن مرد جنگی در انتخابات 96 شخص آقای روحانی است.
وی پیش بینی کرد: 99 درصد رقبای روحانی رد صلاحیت می شوند چرا که رجل سیاسی نیستند. آنها البته برای شرکت در انتخابات انگیزه دیگری هم دارند و آن خرد کردن آرای روحانی است. 
فومنی گفت: به نظر من تنها یک نامزد اصلاح طلب قوی می تواند رقیب روحانی شود وگرنه نامزدهای اصولگرایان عددی نیستند.
به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه 29 اردیبهشت ماه سال 1396 برگزار می شود.