دادستان کل مالزی اعلام کرد: دو زن ویتنامی و و مالزیایی که پیش از این در رابطه با قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی دستگیر شده بودند، رسما به قتل «کیم جونگ-نام» متهم می‌شوند.

پلیس مالزی اعلام کرده است که بعد از بازبینی ویدئوی دوربین‌های مدار بسته فرودگاه کوالالامپور و تحقیقات انجام شده مشخص شده که این دو زن کیم جونگ-نام را با استفاده از سم عامل اعصاب «وی-ایکس» به قتل رسانده‌اند.

«محمد آپادانی علی» دادستان کل مالزی ضمن بیان این مطلب گفته است که تصمیمی درباره متهم اعلام کردن تبعه کره شمالی بازداشت شده گرفته نشده و حکم بازداشت وی نیز روز جمعه به پایان می‌رسد.

کیم جونگ-نام روز 13 فوریه در حالی که قصد سفر به «ماکائو» را داشت در فرودگاه کوالالامپور به وسیله دو زن مورد حمله واقع شد و به قتل رسید.

پلیس مالزی روز جمعه گذشته اعلام کرد: عامل اعصاب «وی-ایکس»، نوعی گاز شیمیایی کشنده، که در ساخت سلاح‌های شیمیایی به کار می‌رود و در لیست سازمان ملل نیز جزء سلاح‌های کشتار جمعی قرار دارد، در قتل کیم جونگ-نام به کار رفته است.

کره شمالی نیز تحقیقات پلیس مالزی در راستای این پرونده را پر از تناقض عنوان کرده و اعلام کرده است که تحقیقات پلیس مالزی با انگیزه‌های سیاسی انجام می‌شود.

مقامات آمریکا و کره جنوبی نیز ادعا می‌کنند که وی به وسیله عواملی از سوی کره شمالی به قتل رسیده است.