منیره نوبخت عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه تاکنون هیچ تشکل و حزبی مانند "جبهه مردمی نیروهای انقلاب" نداشته‌ایم، اظهار داشت: در گذشته نهایت ائتلاف احزاب و تشکل‌ها به این صورت بود که صرفاً در انتخابات هم‌رأی باشند و شاهد فراخوانی برای پیوند میان مردم نبودیم.
 
وی در رابطه با تفاوت جبهه مردمی نیروهای انقلاب با ائتلاف‌های دوره‎‌های گذشته گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب، مدلی بدیع است و چنین مدلی در گذشته وجود نداشته که بخواهیم آن را با این جبهه مقایسه کنیم. 
 
نوبخت با اشاره به اینکه در گذشته مدل‌های دیگری برای ائتلاف به منصه ظهور گذاشته می‌شد، تصریح کرد: احزاب و تشکل‌ها در آن برهه با اهداف معین، یک وحدت نسبی ایجاد می‌کردند اما جبهه مردمی نیروهای انقلاب کاملاً مردمی است و مبنای خودش را حضور، مشارکت و تحقق اهداف مردم قرار داده است. 
 
عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جبهه مردمی نیروهای انقلاب می‌تواند همگرایی پایداری را بین اصولگرایان ایجاد کند، اظهار داشت: خواسته همه گروندگان و حامیان جبهه در وهله اول ادامه این حرکت مردمی است چرا که رویدادهایی چون انتخابات مقطعی است و این حرکت باید بعد از انتخابات هم ادامه یابد.