سردار سرتیپ سیدمحمد باقرزاده فرماند جستجوی کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم تشییع پیکر دو شهید دفاع مقدس با اشاره به اینکه پیکر 29 خلبان شهید نیروی هوایی به عنوان خلبانان مفقود‌الاثر هنوز در مناطق عملیاتی دفاع مقدس باقی مانده اند، عنوان داشت: باید برای کاوش پیکرهای پاک و نورانی آنان تلاش و دعا کنیم.
 
وی افزود: راهروان شهدا افرادی هستند که منتظر شهادت‌اند و در مسیر شهدا حرکت می‌کنند.
 
سردار سرتیپ باقرزاده  با بیان این که شهدا تا آخر بر پیمان استوار خود ایستاده‌اند، تصریح کرد:‌ شهیدان کوتاه‌ترین و مخلصانه‌ترین راه را برای رسیدن به خدا طی کردند و از خاک تا افلاک شکوهمندانه پرواز کردند. 
 
سردار باقرزاده با اشاره به اینکه ما امروز در مسیر شهدایی حرکت می‌کنیم که بی‌تردید بهشتی هستند عنوان داشت: شهدا در نزد پروردگارشان آبرومند هستند.

وی گفت: خدمت به شهدا فرصتی در جهت رسیدن به صاحب مکتب عاشورایی است و در حقیقت این حضور یک فرصت برای اثبات پیوندهای روحی و قلبی ما با صاحب مکتب شهادت یعنی امام حسین(ع) است.

سردار باقرزاده با اشاره به ویژگی شهدای گمنام یادآور شد: یکی از این دو شهید از نیروهای ارتشی است که در منطقه عملیاتی پنجوین کردستان تفحص شده و دیگری نیز از نیروهای پشتیبانی عملیات والفجر8 است که پیکر مطهرش در منطقه ام‌الرصاد پیدا شده است.

وی تأکید کرد: در همین سالهای اخیر نزدیک به 50 نفر از تفحص ‌کنندگان در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

 

وی در پایان با اشاره به نکاتی که یک ژنرال روسی مطرح کرده است گفت: این ژنرال روسی در جریان تشییع شهدای دفاع مقدس به من گفت، که باز هم از این جوان‌ها تربیت کنید و اگر شما هم کار تفحص شهدا را انجام ندهید هزاران جوان هستند که حاضرند این کار را انجام دهند.