روزنامه معاریو نوشت: قاتلان محمد الزواری مهندس پروازِ تونسی تبار، در پوشش یک شرکت رسانه ای اروپایی ساختگی، فعالیت می کردند.

این روزنامه افزود: موساد این شرکت ساختگی را برای رد گم کردن و پوشش عملیات خود تاسیس و تعدادی از تونسی ها را در آن جذب کرد که با حسن نیت همکاری کردند؛ بدون اینکه بدانند که برای موساد کار می کنند. این شرکت پوششی برای عملیات ترور بود.

معاریو مدعی شد: این تونسی ها خودرو و تلفن های همراه را تامین کردند و با الزواری برای انجام مصاحبه ها تماس می گرفتند.

این روزنامه اشاره کرد: یکی از تونسی هایی که با این شرکت ساختگی همکاری کرد، یک زن روزنامه نگار تونسی دارای تابعیت مجارستانی بود که با الزواری چند بار مصاحبه کرد. این زن همان کسی بود که آخرین ملاقات با الزواری را ترتیب داد که به ترور وی منجر شد. دو عنصر موساد به جای این زن خودشان را به محل ملاقات رساندند و 20 گلوله به بدن الزواری شلیک کردند.

روزنامه معاریو نوشت: این روش ترور از طریق شرکت های تولیدات رسانه ای یک هفته قبل در جریان ترور جیم کونگ نام برادر ناتنی رهبر کره شمالی در شهر کوالالامپور پایتخت مالزی مورد استفاده قرار گرفت.

به نوشته معاریو، دو دختر ویتنامی و اندونزیایی که در این ترور شرکت داشتند، نمی دانستند که برای یک دستگاه امنیتی کار می کنند.

این روزنامه افزود: همین روش در ترور محمود المبحوح از فرماندهان حماس در دوبی در سال 2010 میلادی استفاده شد.

الزواری روز 15 دسامبر سال 2016 میلادی در تیراندازی دو فرد ناشناس به خودرویش در جلوی خانه اش در منطقه العین در استان صفاقس تونس شهید شد.

مهندس الزواری از فرماندهان ناظر پروژه پهپادهای "ابابیل" جنبش حماس بود. این پهپادها در جنگ ۵۱ روزه علیه غزه در تابستان سال ۲۰۱۴ میلادی نقش بارزی ایفا کرد.