محمد حسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور در نشست «حماسه امید» که شامگاه امروز (دوشنبه 9 اسفند) از سوی فراکسیون امید مجلس و به مناسبت سالروز انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه در برگزاری انتخابات سال 94 به چند اصل عمل کردیم گفت: در هر انتخاباتی اگر به این اصول عمل شود در تراز انقلاب اسلامی قرار خواهد گرفت.

وی حق‌الناس دانستن رأی مردم، عمل به مر قانون، رعایت بی‌طرفی و رعایت شرایط رقابتی انتخابات را اصول به کار گرفته شده از سوی وزارت کشور در انتخابات دهمین دوره مجلس برشمرد و اضافه کرد: در 3 موضوع اول تلاش خود را به کار گرفتیم که عملی شود و در موضوع چهارم نیز تا آنجا که توانستیم کوشیدیم شرایط رقابتی را در انتخابات ایجاد کنیم و در انتخابات آینده هم با همین انگیزه و اصول پیش خواهیم رفت.

مقیمی با تاکید بر اینکه وزارت کشور از فراکسیون امید توقع دارد که شرایط را برای رقابتی بودن انتخابات سال 96 ریاست جمهوری فراهم کرده و به مسائل و آسیب‌های اجتماعی در جامعه توجه کند، گفت: از فراکسیون امید این توقع را داریم که درصد بالایی از وقت خود را صرف حل مسائل و آسیب‌های اجتماعی کند و در حقیقت هر قدر که وقت خود را به این امر اختصاص دهد باز هم کفایت نمی‌کند.

وی بر ضرورت توجه به حل مسائل اقتصادی و معیشتی مردم تأکید کرد و اظهارداشت: از فراکسیون امید می‌خواهیم که مشکلات مردم را با آنان دطی نشست‌ها در دانشگاه‌ها و سایر مراکز در میان‌ بگذارد.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه انتخابات سال 94 مجلس اولین انتخاباتی بود که به خیر و خوشی برگزار شد و هیچگونه کشته و مجروح در بر نداشت، خطاب به اعضای فراکسیون امید مجلس عنوان داشت: در این مدت چند سمینار برای حل مشکلات اقتصادی مردم برگزار کرده‌اید؟ چند سمینار برای رقابتی کردن انتخابات تشکیل داده‌اید؟ چند نشست جهت حل آسیب‌های اجتماعی برپا کرده‌اید؟ ما توقع داریم که در این زمینه وقت بگذارید.