بر اساس برنامه مقرر بود تا  مهرداد بذرپاش امروز در محل دانشکده  هنر در خصوص مسائل روز سخنرانی داشته باشد که به دلایل نامعلوم برگزار نشد.

لغو سخنرانی  بذرپاش در دانشگاه بجنورد در حالی بود که بر اساس مشاهدات خبرنگار فارس حاضر در دانشگاه، دانشجویان برای استماع سخنان وی در محل  اعلام‌شده حضور یافته بودند.

این برای چندمین بار بوده که سخنان نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بجنورد  لغو شده و مسؤولان دانشگاهی نسبت به آن سکوت اختیار کرده بودند.

 پیش‌ از این هم  به دلیل مخالف مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، برنامه سخنرانی بذرپاش در این واحد دانشگاهی برگزار نشد.

محور سخنرانی امروز مهرداد بذرپاش در دانشگاه بجنورد با موضوع؛ مردم گلایه‌مند هستند، خوزستان غیرعادی پیش‌بینی‌ شده بود که به دلیل لغو این سخنرانی، دانشجویان از این نشست محروم شدند.

پیگیری‌های خبرنگار فارس برای روشن شدن علت لغو سخنرانی بذرپاش در برخی دانشگاه‌های استان به دلیل عدم پاسخ‌گویی مسؤولان این واحدها بی‌نتیجه ماند.

در پی لغو سخنرانی‌های مکرر بذرپاش در بجنورد موجی از انتقادها و صدور بیانیه‌های دانشجویی نسبت به لغو این سخنرانی‌ها در فضای مجازی شکل‌گرفته است.