حجت‌الاسلام احمد سالک پیش از ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه فرماندار اصفهان اظهار داشت: بهترین و بالاترین مصلحت را خداوند برای کسانی که به مردم خدمت می‌کنند قرار می‌دهد، از زحمات کفیل که از ابتدای دوران جوانی تلاش کرده تشکر می‌کنم.

وی افزود: پس از باخبر شدن از این تغییر همه نمایندگان استان روز گذشته اظهار ناراحتی داشتند و این موضوع همه را در آستانه انتخابات به تعجب واداشت، این تغییر سیاسی بود و آقایان فولادگر و موسوی لارگانی اظهار ناراحتی کردند و آقای عابدی نیز جمله‌ای را به بنده گفتند که بگویم ایشان معلم اخلاق ایشان بوده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: فولادگر درباره این تغییر به بنده گفت که به دولت یازدهم مشفقانه توصیه و سفارش می‌کنیم که اینگونه تغییرات به نفع آن‌ها در اذهان مردم نیست و در این مسئله باید دقت بیشتری شود به این دلیل که گرفتاری‌های مختلفی را برای دولت به وجود می‌آورد، در اجلاس نصف جهان با حضور جهانگیری و رحمانی‌فضلی و استاندار اصفهان توصیه شد که این تغییرات را با توجه به نزدیک بودن انتخابات به پس از انتخابات موکول کنند اما این تصمیم گرفته شد و دلایل آن نیز روشن است.

وی تصریح کرد: کفیل مدیری عاقل و مردمی بود، ایشان هر چهارشنبه در روستاهای مختلف از نزدیک مسائل را بررسی می‌کردند، رسیدگی به معضلات مردم در اولویت برنامه‌های سالانه ایشان بود، هیچ‌کس از این فرد ابراز ناراحتی نکرد و شب و روز خود را برای نظام گذاشت.

سالک بیان کرد: جایگاه فرمانداری به آقای کفیل شخصیت نداد بلکه شخصیت ذاتی و علمی ایشان جایگاه فرمانداری را ارتقاء داد و آقای کفیل هرکجا که مشغول به خدمت شوند به آن جایگاه قدرت می‌دهد، ایشان انسانی ولایت‌مدار بودند و با دولت یازدهم و دهم بدون هیچ انگیزه‌ای همکاری کردند و تنها به قانون پایبند بودند.

وی گفت: انقلاب اسلامی امانتی در دستان ماست و دشمنان سعی بر تخریب ما دارند، انقلاب ما مبتنی بر ارزش‌های دینی بوده و باید در فرهنگ قرآن و عطرت قرآن در کشور تلاش کنیم، اما مهمترین نکته مردم هستند که سدی پولادی در مقابل هجمه‌های داخلی و خارجی بوده و با تدبیر رهبر معظم انقلاب در برابر همه فتنه‌ها ایستادند و امروز سران فتنه محکوم هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نباید با تخریب دیگران خودمان را تثبیت کنیم، این سیاست غلطی است و امیدوارم با عمل صالح خادم مردم باشیم، در حد توان و امکان باید در برابر دشمن ایستادگی کنیم.