احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) پارلمان، در تذکر شفاهی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متاسفانه یکی از روزنامه‌های قم در 7 اسفندماه مطلبی تحت عنوان «فرزندم تنها به نیروگاه نرو» منتشر کرد که توهین آشکاری به مردم قم به ویژه مردم انقلابی و متدین منطقه نیروگاه نموده که اکثر اهالی این منطقه آذری زبان هستند و نصف شهدای استان قم را اهالی این منطقه تشکیل می دهند.

وی افزود: مردم این منطقه اغلب در راهپیمایی ها و نماز جمعه حضور پیدا می کنند، این در حالی است که مقام معظم رهبری نیز در بیاناتی به موضوع نیروگاه قم اشاره کرده است.

«بخشی از بیانات مقام معظم رهبری درباره نیروگاه قم به این نکته اشاره دارد که در قم مناطقی محروم با جمعیتی زیاد هستند، آن هم با مردمی عاشق و مشتاق انقلاب. همین منطقه نیروگاه با همه محرومیت ها، مردم آن جزو مشتاق ترین و علاقه مندترین مردم در جهت انقلاب و آرمان های انقلاب هستند؛ این را ما اطلاع داریم ودر دوران دفاع مقدس هم همین گونه بوده است. بعد از آن هم تا امروز همین جور بوده است.»

نماینده مجلس قم خاطرنشان کرد: بنده از وزیر ارشاد می خواهم با فوریت جلسه هیات نظارت بر مطبوعات را تشکیل و برابر قانون مطبوعات به این موضوع رسیدگی نماید.

به گزارش فارس، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر ضمن درخواست از وزیر ارشاد برای بررسی این موضوع گفت: پیگیری های لازم صورت گیرد تا مشکلی ایجاد نشود.