فاطمه حسینی در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۹۶ در توضیح  پیشنهاد خود پیرامون بند الحاقی یک تبصره چهار این لایحه، گفت: تمامی اجزای تبصره چهار لایحه بودجه تکالیف بودجه ای صندوق توسعه ملی را مشخص کرده است بنابراین سعی شده مفاد مغایر فلسفه سیاست های کلی صندوق توسعه ملی نباشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در لایحه بودجه دولت تنها  ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی آورده شده بود اما با نظر نمایندگان ۳۰۰ میلیون دلار برای طرح های آبیاری تحت فشار و ۳۰۰ میلیون دلار برای طرح های آبرسانی روستایی و ۱۰۰ میلیون دلار برای سازمان صداوسیما، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای تقویت بنیه دفاعی و ۱۰۰ میلیارد دلار برای ریزگردها به این تبصره اضافه شد.

او تصریح کرد: تکالیف بودجه ای و بازگشت از صندوق توسعه ملی در این تبصره مشخص شده است بنابراین با توجه به مصوبات انجام گرفته، پیشنهاد حذف بند الحاقی یک پس گرفته می شود، زیرا کم برخوردارترین قشر که در این بند الحاقی مورد توجه واقع شده عشایر هستند عشایری که زندگی این افراد نمونه اقتصاد مقاومتی است.

گفتنی است بند الحاقی یک به همراه سایر بندهای الحاقی تبصره ۴ لایحه بودجه سال ۹۶ برای رفع ایرادات به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع شد.