پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- طی روزهای اخیر نامزدهای جریان مختلف سیاسی بازی «آمدن- نیامدن» در انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کرده اند. برخی از این نامزدها خود شخصا در این مورد سخن گفته اند(که بیشتر نامزد اصلاح طلب بوده اند) و برخی نیز اطرافیان خود را در طرح این بازی در فضای رسانه ای و توئیتری وارد ماجرا کرده اند(که بیشتر نامزد اصولگرا بوده اند)

روز گذشته نیز برخی اطرافیان یک نامزد اصولگرا، بازی آمدن و نیامدن در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری را جدی تر کلید زدند هر چند رسانه های اصلی کشور این بازی را هنوز باور نکرده اند.

این نامزدها حداقل در دو سال اخیر بر تحرکات سیاسی خود افزوده، عمده فعالیت‌ها و سخنان خود را در باب نقد شرایط اقتصادی و سیاسی روز و لزوم حضور یک ناجی به عنوان نجات‌دهنده کشور قرار داده است.

در حالی که فیلم تکراری «آمدن و نیامدن» دوباره به اکران درآمده و برخی رسانه‌ها و اهالی سیاست را سرگرم خود ساخته است، اما نزدیکان نامزدهای این بازی، سخت در تدارک برنامه‌ریزی برای انتخابات پیش رو هستند! برنامه‌ریزی که در جهت تاثیرگذاری صورت می‌گیرد.

با این همه برخی معتقدند حتی ریز برنامه انتخاباتی نازدها نیز تهیه شده است اما نتیجه بازی «آمدن- نیامدن» در انتخابات ریاست جمهوری موجب خواهد شد تا عملا نامزد مورد نظر از تخریب یا نقد رقبا تا دقیقه 90 ثبت نام، جان سالم به در ببرد!

در بازی «آمدن- نیامدن»، درصددند تا با ایجاد مطالبه درخواست ورود به صحنه خود را به صورت کاذب افزایش دهند و به قول ظریفی، میخواهند برای جریان مورد نظر خود «ناز» کنند تا بلکه بدون کمترین امتیازی و با سلام و صلوات وارد صحنه شوند.

مدعیان بازی «آمدن- نیامدن»، در عین حال در رایزنی های پشت صحنه نیز سعی می کنند سایر رقبای درون و برون جبهه خود را نیز به نوعی از صحنه خارج نمایند.

این بازی را به صورت کاملا صریح، مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری 84 و 92 انجام داد اما نتیجه ای نگرفت.

در انتخابات 92 نیز یکی از نامزدهای جریان اصولگرا که اتفاقا مسوولیت مهمی داشت تا روز قبل از ثبت نام به همه بزرگان جریان گفته بود نمی آید اما در روز آخر تصمیم می گیرد با پراید به وزارت کشور رفته و ثبت نام نماید گرچه او نیز مانند مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی از انتخابات خرداد 92، عایدی نداشت جز اینکه تفرقه و شکاف را در جریان اصولگرا، دامن زد.

مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی با آن همه توان سیاست ورزی و شناخت صحنه نتوانست پیروزی در این بازی کسب نماید حال افرادی که در دو بازی 84 و 92 نیز در جلوی دروازه هم نتوانستند گل بزنند و هیچ توان سیاست ورزی از آنان مشاهده نمی شود حتما باخت بالاتری را برای خود رقم خواهند زد.

در این وضعیت نامزدهای بازی «آمدن- نیامدن»، خواهد کوشید فعلا هیچ اظهار نظری در مورد حضور یا عدم حضورش نکند و حتی به نزدیکان و هوادارانش خواهد گفت که قصدی برای حضور ندارد. از این به بعد تلاش این افراد بر مساعد ساختن هر چه بیشتر فضا به نفع خود استوار خواهد شد. 

اصولگرایان همچنان باید گیج و سرگردان در گرداب اختلافات فرو روند، هر چه بیشتر ضعیف شوند تا زمانی که به دستبوسی اینان نایل آیند!