حسن عباسی عصر امروز در مراسم اختتامیه چهارمین دوره جشنواره  افسران جوان جنگ نرم که در سالن همایش‌های بین‌المللی غدیر دانشگاه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: سیره فاطمی باید مبنای زندگی عمومی در جامعه قرار گیرد.

وی با اشاره به سخنان روز گذشته ترامپ در رابطه با بدهی‌های آمریکا و دو برابر شدن میزان آن، اضافه کرد: یک‌سوم بدهی جهان متعلق به آمریکا است.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه بدهی جهانی از مرز 60 تریلیون دلار عبور کرده است، گفت: این موضوع به معنی ورشکسته شدن اقتصاد جهانی است.

عباسی با اشاره به اینکه در دنیای امروز بر روی بدهی‌ها نیز معامله می‌شود، افزود: برخلاف سیاست‌های جهانی شدن که ادعای برداشته شدن مرزها را داشت، طی یک سال گذشته سه کشور چین، آمریکا و انگلیس به سوی سیاست درهای بسته حرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هر تلاشی که امروز برای کنار گذاشتن دلار از معادلات جهانی انجام شود، برای آمریکا حکم جنگ اتمی را دارد، اظهار کرد: این کشور این موضوع را تحمل نخواهد کرد.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه جنگ ارزی بدتر از جنگ اتمی بوده و پیچیده‌ترین جنگ‌ها است، تصریح کرد: این جنگ ارزی در حال حاضر بر علیه چین و همچنین بر علیه در ایران صورت گرفته است.

عباسی با اشاره به اینکه کشور چین در حدود یک سال است که به سوی سیاست‌ درهای بسته رفته است، گفت: انگلیس نیز با خروج از اتحادیه اروپا این سیاست را در پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه کار برای آمریکایی است، شعار ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا  است، اظهار کرد: بحران سه کشور چین، انگلیس و آمریکا اشتغال بوده و به همین دلیل به سوی سیاست درهای بسته رفته‌اند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه جنگ ارزی و پولی تنها به دلیل ایجاد اشتغال است، ابراز کرد: سیاست درهای بسته در راستای استقلال اقتصادی صورت می‌گیرد.

عباسی در ادامه با تاکید بر اینکه هر نوع ادعای استقلال به معنای انزوا نیست، خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در دیدار خود با فرمانده‌هان سپاه در 28 شهریورماه سال‌جاری فرمودند که اگر مردم و مسؤولان اقتصاد مقاومتی را به نحوه احسن اجرا و کشور را از شر جادوی مالی و پولی دشمن خلاص کنند و آقایی و سروری دلار را در زندگی مردم بشکنند، کشور را نجات داده و برای دیگران نیز الگو می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دلار در اقتصاد امروز کشور سرور بوده و مبنای اقتصادی قرار گرفته است، بیان کرد: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی تنها در وجه سیاسی عملی شده و در بخش اقتصادی به آن عمل نشده است.

وی با تاکید بر اینکه جنگ نرم جنگ تسخیر ذهن‌ها و قلب‌ها است، بیان کرد: موضوع شکستن سروری و آقایی دلار پیش از اقتصادی بودن آن فرهنگی است و این موضوع به افسران جوان جنگ نرم ارتباط دارد.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه مسیری که رهبری برای آرامش و رفاه اقتصادی کشور نشان داده‌اند مسیر دیگری است، اما مسیر مدیریت دولت در این راستا چیز دیگری است، اظهار کرد: سیاست درهای بسته امروز در ایران یعنی بستن درها به روی هژمونی دلار است.

عباسی با تاکید بر اینکه در سیاست در‌های بسته به دنبال انزوای کشور نیستیم، اضافه کرد: ریال امروز در کشور ما ضعیف و یتیم بوده در حالیکه که باید گردن کلفت‌تر از دلار شود.

وی با اشاره به اینکه طی 30 سال گذشته در ساخت گلوله کلاشینکف ناتوان بودیم، بیان کرد: اما امروز موشک‌های بالستیک با برد 300 تا 400 کیلومتر تولید کرده‌ایم.

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر لزوم تقویت خودباوری چون شهیدان حسن طهرانی مقدم و مجید شهریاری‌ها، تصریح کرد: بانک‌ها امروز در کشور خلق نقدینگی می‌کنند که این موضوع را آمریکا باب کرده است.

عباسی ادامه داد: مراجع هر قدر که در رابطه با ربا صحبت می‌کنند، کسی گوش نمی‌کند و این یعنی ما با جنگ نرم روبه‌رو هستیم.

وی با تأکید بر اینکه جادوی پولی و مالی دنیا، بشر را نابود کرده است، افزود: افسران جوان جنگ نرم کسانی هستند که به قواعد تعریف شده جهانی شک می‌کنند.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه 180 هزار میلیارد تومان در بورس تهران از دی‌ماه سال 1392 تا مرداد 1394 نابود شد، اظهار کرد: بعد از ارسال نامه چهار وزیر به رئیس جمهور دیگر خبری از این موضوع نشد.

عباسی با بیان اینکه جهاد کبیر در قرآن یعنی عدم پیروی از کفار، گفت: زمانی که ما قرآن را  روی زمین گذاشته و از کفار تبعیت می‌کنیم، یعنی نفی جهاد کبیر انجام شده است.