نتایج نظرسنجی مشترک "ان بی سی نیوز و سِروی مانکی" نشان داد بیشتر آمریکایی ها از عملکرد "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا در یک ماه نخست حضورش در کاخ سفید رضایت نداشته اند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد: از هر 10 جمهوری خواه، 9 نفر آنها (88 درصد) از عملکرد دونالد ترامپ رضایت داشته اند. این درحالیست که رئیس جمهور آمریکا نتوانسته است رضایت افراد خارج از حزبش را جلب کند و 54 درصد رأی دهندگان از عملکرد وی رضایت نداشته اند. فقط 8 درصد دموکرات ها و 30 درصد افراد مستقل تاکنون از عملکرد ترامپ راضی بوده اند.

از نظر سنی، افراد زیر 30 سال به شدت از عملکرد ترامپ ناراضی بوده اند (67 درصد). این درحالیست که 50 درصد افراد بالای 65 سال از عملکرد وی ابراز رضایت کرده اند.

همچنین بیشتر سفیدپوستان با اقدامات ترامپ موافق بوده اند (51 موافق در مقابل 48 مخالف). این درحالیست که 76 درصد سیاه پوستان آمریکا از عملکرد ترامپ از زمان ورود وی به کاخ سفید رضایت نداشته اند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد مردان بیش از زنان از عملکرد وی رضایت داشته اند.

پیش از این، نتایج نظرسنجی گالوپ که در اواسط فوریه انجام شد، نشان داد در حالی که بیشتر رؤسای جمهور آمریکا در آغاز ورود خود به کاخ سفید محبوبیت بالایی دارند، محبوبیت ترامپ در سراسر کشور 21 درصد از متوسط رقم محبوبیت معمول پایین تر است.