حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنور با اشاره به وضعیت نامناسب معیشتی در کشور اظهار داشت: امروز وضع اقتصاد کشور مقداری به‌دلیل اینکه دولت وظیفه خودش را در تحقق اقتصاد مقاومتی انجام نداده، متزلزل شده است.

نماینده مردم قم در مجلس ‌‌خاطرنشان کرد: مشکل عمده اقتصاد ما این بوده که دولت آنجایی که نباید باشد حضور داشته و آنجایی که باید باشد نیست، یعنی دولت در تعیین سیاست‌ها، پشتیبانی از بخش خصوصی، بخش‌های تعاونی، نظارت و کنترل با ابزارهای مختلف موفق عمل‌ نکرده است.

ذوالنور بابیان اینکه بخش خصوصی در عرصه اقتصاد دلسوزتر است، تصریح کرد: وقتی مدیرانی در بدنه دولت باشند که ذی‌نفع منافع هستند طبیعی است که فساد به وجود می‌آید، اما بخش خصوصی به علت عدم وابستگی‌ها دلسوزتر عمل می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه بعضی از شخصیت‌ها ممکن بوده از نزدیکان بزرگانی در دولت باشند که خود منشأ بعضی فسادها باشند، عنوان کرد: یکی از عوامل بزرگی که سبب مفاسد اقتصادی در کشور می‌شود پاک‌کردن صورت‌مسئله از سوی دولت‌هاست. 

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه خصوصی‌شدن اقتصاد سبب از بین رفتن فساد می‌شود، بیان کرد: اگر اقتصاد خصوصی شود و دولت در جایگاه خود قرار گیرد، فساد هم کمتر رخ می‌دهد.