"لطف‌الله فروزنده" عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی پیرامون شکل‌گیری جبهه مردمی انقلاب اسلامی و همگرایی در میان اصولگرایان اظهار داشت: وحدت یک ضرورت است و وحدت باعث انسجام،‌ حرکت و تلاش می‌شود.
 
عضو جبهه مردمی انقلاب اسلامی افزود: با توجه به حرکتی که انجام شد 3 هزار نفر از نیروهای انقلابی در جبهه مردمی دور هم جمع شدند؛ رایزنی کردند و برای آینده‌ای که چگونه گفتمان را دنبال کنند، صحبت کردند و نشاط و انگیزه‌ای را به همه مجموعه تزریق کردند.  
 
وی گفت: یکی از ضروری‌ترین کارها در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی وحدت بود که شکل گرفت. طبیعتا این گام اول است و باید تلاش کنیم تا این وحدت گسترش پیدا کند و اقشار مختلف مردم از طریق این جبهه جمع شوند تا بتوان گفتمان انقلاب اسلامی را ترویج داد.
 
فروزنده در پاسخ به این سوال که شکل‌گیری جبهه مردمی انقلاب چه تفاوتی با ائتلاف‌های دوره‌های گذشته داشته است، عنوان داشت: تفاوت این بود که انسجام نیروها از پایه و بدنه صورت گرفت. هر یک از شهرستان‌ها نماینده خودش را داشت و نظام تصمیم‌گیری هم، از پایین به بالا در نظر گرفته شد ؛ مسئله دیگر گستردگی و گفتمان جدید بود که با یک برنامه جدیدی کار دنبال شد.