مایکل پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه خطاب به جمهوریخواهان سهودی در کنفرانس سالیانه رهبری جمهوریخواهان در مراسم شام شبات گفت: ما به ایرانی‌ها گفتیم که آنها باید تقویم را چک کنند، رئیس‌جمهوری جدیدی وارد کاخ سفید شده است.

وی در این مراسم که در یکی از هتل‌های شلدون آدلسون، مهمترین حامی اسرائیل و جمهوریخواهان در لاس‌وگاس برگزار شد گفت: رئیس‌جمهور ترامپ هرگز به ایران اجازه تولید سلاح هسته‌ای را نخواهد داد . این قول جدی من به شما است.

با اینحال پنس اعلام نکرد که دولت جدید آمریکا توافق هسته‌ای را لغو  خواهد کرد. مشاوران ارشد ترامپ معتقدند که اجرای توافق در این مرحله گزینه بهتری است.  

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین از وعده‌ انتخاباتی ترامپ مبنی بر انتقال سفارت به بیت‌المقدس عقب‌نشینی کرد و گفت که دولت درحال ارزیابی لزوم انتقال سفارت است.

خود ترامپ پس از روی کار آمدن در ماه گذشته از وعده انتخاباتی خود مبنی بر انتقال سفارت عقب نشینی کرده بود اما با اعزام مایکل پنس که یکی از نزدیک ترین افراد به حامیان اسرائیل است پیام خود را به اطلاع این افراد رساند و امید آنها برای هرگونه تغییر احتمالی در زمان آتی را از بین برد.