به نقل از اداره‌کل روابط عمومی شورای نگهبان عباسعلی  کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در همایش سراسری هیات های نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری که امروز پنجشنبه پنجم اسفند برگزار شد، گفت: باید سازوکارهای بهتری را برای حسن نظارت بر انتخابات داشته باشیم تا همه مردم با اطمینان بتوانند در انتخابات شرکت کنند. 

وی تصریح کرد: حسن نظارت بر انتخابات موجب افزایش اطمینان مردم و در نتیجه افزایش مشارکت در انتخابات می شود.

کدخدایی گفت: شورای نگهبان اساسا از انتخابات الکترونیکی استقبال می کند، اما مقدمه آن ایجاد اطمینان برای عموم مردم نسبت به صحت و سلامت و امنیت انتخابات الکترونیکی است. 

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اهمیت مشارکت پ‍‍رشور مردم در انتخابات اظهار داشت: برخی ضعف ها می تواند موجب آسیب دیدن مشارکت مردم در انتخابات شود.

 

کدخدایی در ادامه با تشریح برخی تهدیدات و تحرکات دشمنان علیه نظام اسلامی گفت: هجمه دشمنان به نهادهایی مختلف نظام اسلامی هیچگاه متوقف نشده است و برای این انتخابات نیز دشمن اقداماتی را آغاز کرده است و سعی دارد بین مردم و نظام القای فاصله کند.

عضو هیات مرکزی نظارت با تأکید بر این که قطار انقلاب اسلامی، کسی را پیاده نمی کند، تصریح کرد: اما کسانی که با فتنه گری از قطار انقلاب پیاده شدند، امروز با شعار «آشتی ملی» دنبال دوقطبی سازی در آستانه انتخابات هستند. 

وی گفت: نظام اسلامی هیچ نگرانی ندارد که از بین داوطلبان واجد صلاحیت، چه کسی برنده انتخابات باشد.

سخنگوی شورای نگهبان ابراز امیدواری کرد که با دقت نظر و قانونمندی هیاتهای نظارت بر انتخابات، شاهد انتخابات خوبی باشیم.