محمدرضا باهنر در مراسم مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: ما فعالان سیاسی در این کشور متاسفانه در غیبت احزاب و تشکل‌های ماندگار سیاسی یک گرفتاری داریم و آن این است که باید بسیار وقت بگذاریم تا به وحدت و همدلی برسیم. البته رقبای ما هم همین مشکل را دارند این دفعه نیروهای اصولگرا تلاش کردند فعالان سیاسی انقلابی را دور هم جمع کنند.

او گفت: بنا به گفته آیت‌الله مهدوی‌کنی اگر بحث وحدت و همدلی را داریم، بحث ما وحدت فلسفی نیست قرار نیست از مواضع خود دست برداریم ممکن است اختلاف‌نظرهایی هم وجود داشته باشد باید متحد و همدل در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشته باشیم.

باهنر افزود: رقابت باید رقابت جدی باشد، رقابت باید سالم باشد و در آن تهمت و دروغ نباشد. از رقبا و از نیروهای جبهه مردمی می‌خواهم که یک رقابت سالم و عادلانه را داشته باشیم. همه باید قبول کنیم میزان رای ملت است باید به نتیجه انتخابات تمکین کنیم. اگر کسی در صندوق رای کم آورد، نیاید به خیابان‌ها برود.

محمدرضا باهنر در پاسخ به خبرنگار ایلنا در مورد اعلام کاندیداتوری بقایی و اینکه تلاشی برای جذب ایشان شده است یا نه گفت: از خودش این سوال را بپرسید بعضی آهن هستند و آهنربا می‌تواند آنها را جذب کند اما برخی جنس‌شان چیز دیگری است و آهنربا نمی‌تواند آنها را جذب کند.

او در مورد کاندیدای جبهه پیروان هم گفت: جبهه پیروان کاندیدای نهایی‌اش کاندیدای جبهه مردمی است.