حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع خبرنگاران حاضر در فرودگاه اهواز اظهار داشت: بسیار خوشحال هستم که خداوند به بنده توفیق داد و امروز به همراه وزرا و معاونان همراه میهمان مردم عزیز، مقاوم، دلاور و صبور استان خوزستان و مردم اهواز باشم.

وی افزود: از هفته‌های پیش در نخستین روزهایی که استان و اهواز با مشکل ریزگردها مواجه شد برنامه‌ریزی‌هایی برای رفع  مشکلات و جلوگیری از اتفاقات بعدی انجام شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: البته مشکل ریزگردها یک مشکل باسابقه است اما اخیرا با مشکلات متعددی توام شد که مردم را در مضیقه قرار داد و مسئله قطعی برق، آب و ارتباطات صورت گرفت.

روحانی گفت: تعدادی از وزرا به خوزستان سفر کردند و من نیز به معاون اول دستور دادم که جلسه ستاد بحران را خود وی برگزار و دنبال کند؛ وی نیز دو روز پیش از اقدامات انجام گرفته گزارشی کتبی به بنده دادند.

وی افزود: لازم دیدم که از نزدیک اقدامات انجام شده و اقداماتی که باید انجام شوند را ببینم به همین علت به خوزستان سفر کردم. امروز در اهواز یک جلسه ویژه‌ای برای مقابله با ریزگردها تشکیل می‌دهیم و بعد از جلسه نتیجه را به اطلاع مردم می‌رسانیم؛ طبق گزارشی که وزیر  نیرو به من دادند با شرایطی که پیش‌بینی کردند ان‌شاءالله دیگر شاهد قطعی آب نخواهیم بود و برای قطعی برق هم تلاش می‌شود که اتفاقی پیش نیاید.

روحانی عنوان‌کرد: درباره مسائل مربوط به ریزگردها  برای کانون‌هایی که در داخل کشور قرار دارند برنامه‌ریزی‌های  خوبی تهیه، اقدام و عملیاتی شده و کانون‌های مربوط به خارج از کشور یعنی عراق، سوریه و عربستان  نیازمند اقدامات منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وی بیان‌کرد: من فقط می‌توانم به مردم عزیز و بزرگوار خوزستان بگویم که دولت در کنار مردم است و هیچ‌گاه نیست که رنج و مشکلات مردم مد نظر دولت و اعضای هیئت دولت نباشد. لازم می‌دانم از تمامی مسئولان استان از جمله نماینده ولی فقیه در خوزستان، استاندار، نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی و از همه مسئولان  که در این مدت تلاش کردند و همواره به فکر مردم هستند تشکر می‌کنم.