حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان رییس هیات موسس جبهه مردمی گفت: در آغاز سخن و این مجلس تقاضا می‌کنم این حضور را باقصد غربت آغاز کنید. حتما همه برای خدا کار می‌کنیم اما به مانند ابتدا نماز از ابتدا این حضور را برای خدا آغاز کنیم.

او تاکید کرد: امیدواریم برکت مجاورت مرقد امام و بزرگترین مجموعه شهدای مدفون در بهشت زهرا شامل حال ما شود. آنچه باعث حضور و پیوند شماست بخاطر دو مساله اساسی مهم است. آنچه وجود دارد را توصیف می‌کنم نه انچه که باید باشد آنچه باعث شده افراد به این جبهه بپیوندند دغدغه ما نسبت به شرایطی است که در آن قرار داریم.

رحیمیان خاطرنشان کرد: نگرانی از دلبستگی و امید به دشمن، نگرانی ار عدم توجه و تمرکز به معیشت مردم، گرفتاری اقتصادی مردم و گرفتاری در جامعه از جمله این دغدغه‌ها است . درحالی نظام اسلامی هدفش رفع کاستی‌ها است. نگرانی از اینکه ما شاهدیم دغدغه و مطالبات رهبری عموما بر زمین مانده است. اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی و ده‌ها مطالبه رهبری که همانا مطالبه خدمت‌گذاری به مردم است بر زمین مانده است. نگرانی دیگر ما جابه‌جایی ارزش و ضدارزش است.

او یادآور شد: از سوی دیگر اعتقاد بر اینکه تنها راه درمان این دردها مساله وحدت مجموعه نیروهای انقلاب و دردمندان انقلاب است، برای همه اشکار شده که همه باید در یک جبهه متحد شویم همه ما و شما می‌دانیم این جبهه حزب جدیدی نیست که خدایی ناکرده انشقاقی بر انشقاق سابق بیافزاید. جبهه حلقه وصل همه نیروهای انقلاب است. جایگاهی است که می‌خواهد برادرانه عزیزان را در همه گروه‌ها، احزاب و قوم‌ها حول محور انقلاب و پیروی از انقلاب رهبری منسجم کند تا اینکه گامی در جهت رفع مشکلات بردارد.

رحیمیان افزود: مانند این کار از گذشته تاکنون شکل نگرفته است. امیدوارم این راه استمرار یابد انتخابات آتی قدم اول است اما انسجام نیروها راهی پایدار و استوار است نهایتا آنچه در اینجا مورد توجه است رسیدن به بهترین گزینه برای جایگاه مسئولیت اجرایی این کشور است که همراه با تیم و ترکیب شایسته و مجموعه‌ای که پایبند به اصول اسلام و پیرو محض ولایت باشد این کار انجام می‌شود.

او بیان کرد: این ملت اگر در مقابل تحریم از پا در نیامد بخاطر نگاه به زندگی ساده رهبری است این مردم زندگی ساده امام راحل را دیدند اگر مردم سختی تحمل کردند بدلیل این بود که می‌دیدند امام در خانه استیجاری زندگی و فوت کرد. گزینه ما باید اصلح نظام باشد نه گروه و فرد خاصی. امام گفت انتخابات محکی برای خودتان است که آیا می‌خواهید انتخاب اصلح برای اسلام کنید یا برای خودتان اگر برای خودتان باشد شیطانی است باید رای ما نگاه ما متمرکز بر اسلام و خدمت‌گذاری مردم باشد امام حدود سی سال قبل گفت مسئولیت انتخابات آینده با همه ماست دشمنان اسلام در نظر دارند مردم رای بدهند منتها به گزینه مدنظر آنها. دشمنان می‌خواهند انتخابات از دست مسلمانان و متعهدان خارج شود.

او تامید کرد: این جمله از امام گویی برای امروز هم بوده است. همه چیز فدای دین می‌شود. فلسفه حکومت دینی بخاطر خدمت به مردم است. اساس حکومت اسلامی چیزی جز خدمت به مردم نیست. امام گفت به من خدمت‌گذار بگویید بهتر است تا رهبر. بالاترین مدال افتخار برای هر شخصی مدال خدمت‌گذاری برای مردم  و تلاش برای رفع مشکلات جامعه است.