حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری افزود: افراد دو تابعیتی معمولا کتمان می کنند و مسائل را افشا نمی کنند و این دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی هستند که باید رصد کنند تا این افراد دردستگاه های دولتی شاغل نباشند زیرا ممنوع است.

وی گفت: یکی از منابع معتبر فهرستی از این افراد را برای ما فرستاد و تعدادی از افراد دو تابعیتی را معرفی کرده بود و ما از دولت خواستیم با آنها برخورد کند.

دادستان کل کشور افزود: وزیر اطلاعات قبلا گفته بود چیزی اعلام نشده است.

وی گفت: من از این منبع سوال کردم که آیا این فهرست مستند است که آن را تایید کرد و من این فهرست را صبح سه شنبه این هفته برای وزارت اطلاعات فرستادم و امیدوارم با دقت بررسی کنند و اگر مستنداتی خواستند برای آنها ارسال می کنیم تا برخوردار قانونی کنند.

منتظری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پس چرا وزیر اطلاعات پیش از ظهر امروز اعلام کرد هیچ فهرستی نرسیده است افزود: حتما هنوز به وی نرسیده است اما من صبح سه شنبه این فهرست را در نامه ای طبقه بندی شده فرستادم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افراد ذکر شده در این لیست جزو مسئولان دولتی هستند و یا مسئولان سازمان های غیر دولتی؟ گفت: مناصب آنها در آن لیست تعیین شد و وزارت اطلاعات باید بررسی کند که این افراد در موسسات و یا چه دستگاه هایی شاغل هستند و دولتی حساب می شوند یا نه؟ اما منبعی که این فهرست را برای ما فرستاد اعلام کرد همه در مناصب دولتی هستند.

دادستان کل کشور در پاسخ سوالی در باره تبعات به کار گیری این افراد در مناصب دولتی گفت: در هر حال به موجب قانون مدنی افرادی که دو تابعیتی هستند نمی توانند در دستگاه های دولتی و اجرایی اشتغال داشته باشند اما از آنجا که این افراد کتمان می کنند دستگاه های امنیتی باید رصد کنند تا سو استفاده ای از این موقعیت صورت نگیرد.

منتظری چند روز پیش در جمع دانشجویان بسیجی از دولت خواست با افرادی دو تابعیتی که در برخی مناصب دولتی اشتغال دارند برخورد کند وزیر اطلاعات در واکنش به این سخنان با بیان اینکه هیچ دو تابعیتی وجود ندارد از دادستان کل کشور خواست تا پایان امروز چهارشنبه اسامی این افراد را اعلام کند.

وزیر اطلاعات ظهر امروز نیز در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد حتی یک نفر مدیر دو تابعیتی هم نداریم.

سخنگوی قوه قضاییه هم صبح امروز در حاشیه همایش مرکز وکلای قوه قضاییه در جمع خبرنگاران بر حضور افراد دو تابعیتی در برخی مناصب دولتی تاکید کرد و گفت: اگر وزیر اطلاعات در این باره اطلاعی ندارد این نقص آنهاست و باید بررسی کنند.

انتهای پیام/