علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در حاشیه اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، با نبیه بری رئیس مجلس لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

او در ابتدای این دیدار خطاب به رئیس مجلس لبنان گفت: با توجه به جایگاه و سابقه شما در عرصه مقاومت؛ حضور شما در کنفرانس بین‌المللی فلسطین بسیار مهم بوده است.

رئیس مجلس افزود: در شرایط کنونی با توجه به تحولات بین‌المللی، اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی بسیار دارای اهمیت است.

لاریجانی تصریح کرد:‌ در شرایط کنونی حمایت از آرمان فلسطین بسیار مهم بوده و تمام کشورهای اسلامی باید در این راستا حرکت کنند. 

در این دیدار همچنین نبیه بری، رئیس مجلس لبنان با اشاره به اهمیت برگزاری اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت:‌ در اینجا باید از برگزاری این اجلاس از سوی ایران تقدیر و تشکر کنم، زیرا در شرایط کنونی حج سیاسی برای مسلمانان، حمایت از آرمان فلسطین است و این مسئله تنها در تهران محقق می‌شود. 

او گفت: قطعا بیداری و جنبش حرکت‌های اسلامی با مسئله فلسطین شروع می‌شود و قطعا در این عرصه باید از آرمان فلسطین دفاع کرد.

نبی بری تصریح کرد: با توجه به تحولات بین‌المللی و موضع جدید دولت آمریکا، قطعا اعراب باید به محور مقاومت برگردند.

رئیس مجلس لبنان با بیان اینکه قطعا رژیم صهیونیستی شیطان بزرگ در جهان است، گفت: قطعا ایران تلاش‌های بسیاری را برای منطقه انجام داده و جهان عرب نمی‌تواند دین خود را به جمهوری اسلامی ادا کند.