آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین ضمن قدردانی از مدعوین و علی الخصوص رئیس مجلس شورای اسلامی به دلیل اهتمام در برگزاری این همایش اظهار کرد: مسئله فلسطین، مسئله یک سرزمین محدود در مرزهای جغرافی خاص نیست، بلکه مسئله جهان اسلام است.

 
وی افزود: امروز مسئله سرزمین فلسطین محکی برای ارزیابی ادعاهای حقوق بشری جهان غرب و صدق و عدم صدق گفتار آن‌ها است.
 
رئیس قوه قضائیه مسئله فلسطین را از دو منظر قابل ملاحظه دانست و گفت: در بحث فلسطین با مسئله‌ای در سطح ظاهر و مسئله‌ای در سطح باطن مواجه هستیم.
 
آیت الله آملی لاریجانی به بعد ظاهری این موضوع اشاره کرد و ادامه داد: در ظاهر مسئله فلسطین یک جریان تاریخی است که در نقطه‌ای از تاریخ شروع شده، افرادی این سرزمین را غصب کردند و در طول این مدت نیز جنایات زیادی را علیه این ملت مرتکب شده‌اند، علی‌القاعده با همسایگانشان نیز تماس‌هایی داشتند.
 
رئیس قوه قضائیه تقابل ایدئولوژی‌ها را به عنوان بعد باطنی مسئله فلسطین مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در مسئله فلسطین تقابل دو ایدئولوژی وجود دارد که در آن اسلام و ایمان اسلامی و توحیدی در مقابل یک نوع نگاه رژیم صهیونیستی مبتنی بر یک ایدئولوژی خاص قرار گرفته است که در آن پشتیبانی لیبرال دموکراسی غربی برای ابزار ساختن صهیونیست به منظور پیشرفت در منطقه مشاهده می‌شود.
 
وی تصریح کرد: در اینجا دیگر سخن از یک مرز نیست و شواهد و قرائن زیادی تایید می‌کند که مسئله فلسطین را عمیق تر و در همین تقابل ایدئولوژیک ملاحظه کنیم.
 
آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: یکی از واضح ترین شواهد این است که در هیچ کجای دنیا و در جهان غرب و مخصوصا آمریکا برای دفاع از یک سرزمینی و جمع محدودی این مقدار هزینه نکرده‌اند.
 
رئیس قوه  قضائیه به پشت پرده حمایت مالی، نظامی، سیاسی و رسانه‌ای غرب از رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این مقدار حمایت‌ کاشف امر بسیار مهمتر یک اشغال یک سرزمین کوچک و نشان دهنده یک تقابل ایدئولوژیک است.
 
وی در تبیین تقابل ایدئولوژی ایمان توحیدی و لیبرال دموکراسی خاطرنشان کرد: دنیای غرب و خصوصا سنت لیبرال دموکراسی که مدعی بود که پایان تاریخ را با لیبرال دموکراسی می‌نگارند، بعد از فروپاشی شوروی برخی از نظریه پردازانشان مثل فوکویاما ادعا کرده بود که جهان در پایان تاریخ خودش سیطره لیبرال دموکراسی را همه جا خواهد دید و آنان جنبش اسلامی و اجتماع مسلمان بر عقیده توحید و بر نظام اسلامی و نحوه و سبک زندگی اسلامی را مغایر با ایدئولوژی لیبرال دموکراسی می‌دیدند.
 
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به هراس لیبرال دموکراسی از این تقابل، ادامه داد: آن‌ها از این تقابل به هراس افتاده بودند و لذا می‌بینیم که مسئله دفاع از رژیم صهیونیستی را با تمام توان انجام می‌دهند.
 
رئیس قوه قضائیه به گزارشی مبنی بر قرارداد 10 ساله تحویل 40 میلیارد سلاح به رژیم صهیونیستی از ناحیه آمریکا اشاره کرد و گفت: این یک مسئله کوچکی نیست و تنها یک قدم از کمک‌های نظامی آمریکایی‌ها به این رژیم صهیونیستی است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در پس پرده نزاع در یک منطقه جغرافیایی، مسئله عظیم تری وجود دارد که تقابل با اسلام است، تاکید کرد: بحث فلسطین واقعا مسئله ملت‌های مسلمان است نه فقط مسئله یک نقطه جغرافیای خاص و سخنی مبنی بر اینکه مسئله فلسطین یک مسئله‌ای در یک کشوری یا برخی از کشورها است و دلیلی ندارد که مسئله همه باشد و گاهی در گوشه و کنار کشورهای اسلامی شنیده می‌شود، حرف نادرستی است.
 
وی ادامه داد: معتقدیم اسلام منادی صلح و دین رحمت است ولی این موضوع با اینکه مسلمانان نسبت به فریبکاری‌ها و توطئه‌هایی که در منطقه برای تفرفه بین مسلمان صورت می‌گیرد بیدار و متوجه باشند، منافاتی ندارد. این فریبکاری‌ها و تفرقه‌ها را صورت می‌دهند برای اینکه این قدرت عظیم اسلامی در میان مسلمان نتواند پا بگیرد و مسلمان بر اساس اعتقاد وحدانی خودشان نتوانند یک سبک زندگی جدید را در تقابل با لیبرال دموکراسی غربی به منصه ظهور درآوردند.
 
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه اسلام قدرت حیات و اداره کردن جوامع دارد البته به شرطی که بگذارند، جمهوری اسلامی را نمونه و الگویی برای عرضه دین در ساحت اجتماع، سیاست و فرهنگ دانست و ابراز امیداری کرد که این مسیر در همه کشورهای اسلامی طی شود.
 
وی از جریان فلسطین به عنوان محکی برای سنجش میزان دعاوی حقوق بشری دنیای غرب یاد کرد و گفت: در مکتوبات، سخنرانی‌ها و دانشگاه‌های غربی مسئله حقوق بشر زیاد مطرح می‌شود و آن را به عنوان ابزار علیه هر کشوری که نپسندند به کار می‌گیرند و در حال حاضر مسئله فلسطین و اتفاقاتی که در این سرزمین از ناحیه رژیم صهیونیستی در حال انجام است و سابقا هم پدیده آمده، یک آزمایش بزرگ برای دنیای غرب است. 
 
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه اقداماتی که رژیم صهیونیستی نسبت به فلسطینی‌ها اعمال کرده از مصادیق قطعی جنایات جنگی است، تصریح کرد: در ماده 8 اساسنامه دیوان بین المللی کیفری موارد متعددی از مصادیق جنایات جنگی تعریف شده است، از جمله در بند «ب» عنوان شده که هدایت عمدی حملات بر ضد مردم غیرنظامی یا افراد غیرنظامی که مشارکت مستقیم در مخاصمات ندارند، مصداق جنایت جنگی است.
 
رئیس قوه قضائیه با یادآوری حمله رژیم صهیونیستی به غزه، اقدام این رژیم در حمله به غزه را مصداق بازر بند ب اساسنامه دیوان بین المللی کیفری دانست.
 
وی ادامه داد: در بند 2 این قسمت نیز هدایت بر ضد اهداف غیرنظامی از مصادیق جنایت جنگی عنوان شده است که باز هم مصداق دیگری از اقدامات رژیم صهیونیستی بود، در مدارس و در بیمارستان‌‌ها به نحو آشکاری حملاتی صورت گرفت که مصداق جنایت جنگی است.
 
آیت الله آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: در بند چهار همین قسمت تصریح شده که انجام عمدی حمله‌ای با علم به اینکه چنین حمله‌ای تلفات جانی یا آسیب به غیرنظامیان یا خسارت به اهداف غیرنظامی یا آسیب گسترده و دراز مدت و شدید محیط زیست، به همراه داشت باشد نیز مصداق جنایت جنگی است.
 
رئیس قوه قضائیه افزود: در بند 5 عنوان شده که بمباران شهرها، مناطق مسکونی یا ساختمان‌هایی که بی دفاع هستند مصداق جنایت جنگی است. در بند 9 نیز حمایت عمدی حملات ضد ساختمان‌هایی که برای مقاصد مذهبی، هنری، علمی و یا خیریه اختصاص یافته نیز از مصادیق جنایت جنگی است و دیدید که رژیم صهیونیستی چقدر مدرسه و بیمارستان را با حملات کورکانه در غزه ویران کرد.
 
وی بیان داشت: در بند 17 عنوان شده که به کار بردن سم یا سلاح‌های سمی از مصادیق جنایت جنگی است که رژیم صهیونیستی مرتکب شده است.
 
آیت الله آملی لاریجانی اظهار کرد: همین مسائل موجب شده است که در برخی قطعنامه‌های مجمع عمومی و شورای حقوق بشر به صراحت این موارد را به عنوان جنایت جنگی توسط رژیم صهیونیستی تصویب کرده‌اند. 
 
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: قاضی گلدستون در گزارش 547 صفحه‌ای خود در سال 2009 که مشتمل بر 20 هزار صفحه سند مختلف بود رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جرائم جنگی متهم کرد و با اشاره به ادامه تحریم نوار غزه، بسته بودن گذرگاه، استفاده از فسفر سفید برای حمله به ساختمان‌های آژانس امداد رسانی، هدف قرار دادن بیمارستان قدس و حمله به بیمارستان الوفاء و مواد مشابه، رژیم صهیونیستی را ناقض قوانین بین المللی و مرتکب جنایات جنگی و ضد بشری دانسته و متهم کرده است.
 
وی ادامه داد: این گزارش روز جمعه 16 اکتبر 2009 در شورای حقوق بشر تصویب شد و در مجمع عمومی سازمان ملل با 114 رای موافق و 18 رای مخالف که آمریکایی‌ها جزو آن بودند به تصویب رسید؛ یعنی مجامع بین المللی که خود غربی‌ها آن را برپا نموده‌اند، قبول کردند که کار رژیم صهیونیستی جنایت جنگی بود.
 
آیت الله آملی لاریجانی با طرح این سئوال که آیا با تصویب این گزارش از حمایت دولت‌های غربی و خصوصا آمریکا کاسته و تشویق‌های آنان نسبت به این رژیم کودک کش را  کم شد؟ افزود: متاسفانه اینطور نیست و هنوز هر روز شاهد حمایت‌های فزاینده و بیش دولت‌های غربی و خصوصا آمریکایی‌ها نسبت به این رژیم غاصب و ظالم هستیم.
 
رئیس قوه قضائیه تصریح کرد:  رژیم صهیونیستی با زرادخانه هسته‌ای مورد ملاطفت و حمایت نظامی و مالی است؛ اما جمهوری اسلامی با نداشتن سلاح‌های هسته‌ای و با اتهام صددرصد کذب تلاش برای تحصیل سلاح هسته‌ای متهم شد و بعد هم مورد تحریم‌های شدید قرار گرفت که این محکی برای سنجش حقوق بشر در دنیای امروز و خصوصا ادعای آمریکایی‌ها است.
 
وی افزود: فضاحتی بیش از این برای کشورهای غربی در سردادن ندای حقوق بشر وجود ندارد که یک کشور مرتکب جنایت جنگی این مقدار مورد حمایت قرار گیرد.
 
آیت الله آملی لاریجانی تنها راه نجات را خودباوری، برگشتن به خویشتن است، گفت: حمایت کشورهای غربی در اینجا جز یک فریب نیست و ما هیچ انتظاری از کشورهای غربی خصوصا آمریکا نمی‌توانیم داشته باشیم، آن‌هایی که برای حل مشکل فلسطین به طرف آمریکایی‌ها و غیرآمریکایی‌ها چرخیدند بدانند راه اشتباهی را پیش گرفته‌اند.