"آنتونی ساهاکیان"، دوست نزدیک "کیم جونگ نام"، برادر ناتنی رهبر کره‌شمالی درباره حالات روحی او گفت: پس از مرگ "کیم جونگ ایل"، رهبر سابق کره شمالی، در سال ۲۰۱۱ او همواره از نوعی "ترس" و "نگرانی" مزمن از سوی برادرش کیم جونگ اون (رهبر فعلی کره شمالی) رنج می‌برد. این درحالی بود که از سال ۲۰۰۱ او به خارج از کره شمالی تبعید شده بود.

وی ادامه داد: او همیشه نگران بود. ترس او همه جانبه نبود و بیشتر به سوءظن شباهت داشت. البته او یک چهره مطرح بود و باید کمی می‌ترسید، ولی نگرانی او فراتر از سطح معمول بود.

ساهاکیان که تحصیلات خود را در یکی از دانشگاه‌های بین المللی ژنو در سوئیس به پایان رسانده به روزنامه گاردین گفت: نام همیشه از این می‌ترسید که یا به دستور برادرش ترور شود و یا اینکه افرادی برای فشار آوردن به رهبر فعلی کره شمالی، کمر به قتل وی ببندند.

برادر کیم جونگ اون روز دوشنبه هفته گذشته و به دنبال حمله دو مأمور ناشناس زن به وی در یکی از فرودگاه‌های مالزی کشته شد. کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبر کره شمالی، هیچ گونه سمت رسمی در دولت این کشور نداشته است. او تحصیلات خود را در روسیه و سوئیس به پایان رساند و پس از پایان تحصیل، در پیونگ‌یانگ زندگی می‌کرد و با کسب عنوان "ژنرال کوچک" به نظر می‌رسید جانشین کیم جونگ ایل پدر خود باشد. اما پس از تلاش برای ورود غیرقانونی به ژاپن به جهت دیدار از دیزنی‌لند توکیو از چشم پدر افتاد و مقام خود را از دست داد و به سنگاپور و چین تبعید شد. در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ به جان او سوء قصد شد و در نهایت هفته گذشته ترور شد.