مارین لو پن، نامزد جناح راست افراطی فرانسه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور سرگرم دیداری سه‌روزه از لبنان است. وی علی‌رغم توصیه دستیاران مفتی اعظم لبنان، برای حضور در جلسه‌ای با وی از پوشیدن روسری خودداری کرد. لو پن قرار بود سه‌شنبه صبح با مفتی اعظم لبنان دیدار کند.

زمانی که لو پن به دفتر عبداللطیف دریان، مفتی اعظم لبنان رسید، دستیارانش به وی یک روسری دادند. اما لو پن از پوشیدن آن امتناع کرد و گفت پیش‌تر بدون روسری با شیخ الازهر، مفتی اعظم مصر ملاقات کرده است! زمانی که به لو پن گفته شد قوانین لبنان متفاوت است، وی به سمت خودروی خود رفت و محل را ترک کرد.

همچنین خبرگزاری رویترز در این خصوص نوشت: لو پن به خبرنگاران گفت "شما می‌توانید سلام و احترام من را به مفتی اعظم برسانید؛ ولی من خودم را نمی‌پوشانم.»

دفتر مفتی اعظم لبنان در این خصوص اعلام کرد پیش‌تر به دستیاران لو پن اعلام شده بود پوشاندن سر برای این ملاقات الزامی است.

لو پن در لبنان به دنبال افزایش بخت خود برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه است. نظرسنجی‌ها از برتری وی در دور نخست انتخابات در ماه آوریل حکایت دارد؛ ولی تحلیلگران معتقدند لو پن در دور دوم انتخابات در ماه مه، رقابت را به یک نامزد میانه‌روتر واگذار خواهد کرد.