مجید ناصری‌نژاد با اشاره به انتشار خبرهایی درباره برگزاری تجمع خشونت‌آمیز در شادگان در اعتراض به وضعیت بحران زیست‌محیطی منطقه در برخی کانال‌های تلگرامی و رسانه‌های غیررسمی، اعلام کرد: این اخبار کذب است و صحت ندارند. هیچ تجمعی طی یکی دو روز اخیر در منطقه برگزار نشده و آن‌چه اعلام شده نیز شایعاتی است که توسط برخی افرادی که به‌دنبال سوءاستفاده از این مشکلات مردم هستند، به دروغ مطرح می‌شود.

تجمع مسالمت‌آمیز مردم اهواز به‌منظور جلب توجه مسئولان

او با اشاره به برگزاری تجمعاتی در یکی، دو روز نخست تشدید بحران زیست‌محیطی، خاطرنشان کرد: در روز اول و دوم تشدید بحران گروهی از مردم اهواز تجمعات مسالمت‌آمیزی برگزار کرده و خواستار توجه بیشتر مسئولان به مشکلات شدند.

نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: درصورتی که دولت از همان ابتدا به حرف ما گوش می‌داد و خواسته‌های مردم و مسئولان درخصوص تشکیل جلسه اضطراری در اهواز را در همان روزهای نخست اجابت می‌کرد، همین تجمعات آرام هم اتفاق نمی‌افتاد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این حال متاسفانه دولت به این مطالبات توجه نکرد و در روزهای نخست شاهد برگزاری چند تجمع در اهواز بودیم و پس از آن‌که مسئولان استانی تاکید کردند که این اقدامات به مصلحت نیست، تجمع دیگری برگزار نشد.

خبر مربوط به برگزاری تجمع روز گذشته شادگان صحت ندارد

او در واکنش به انتشار تصاویری از آتش‌سوزی در تجمع مردم شادگان تصریح کرد: این خبر صحت ندارد و این مسائل شایعاتی است که ازسوی دشمنان مطرح می‌شود و این درحالی است که ما در منطقه حضور داریم و هیچ مشکلی از این جهت وجود ندارد.

نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت بحران زیست‌محیطی خوزستان اعلام کرد: هنوز تا رسیدن به وضعیت مناسب فاصله فراوانی داریم اما بعد از بارندگی اخیر تاحدودی آب در رودخانه‌ها جاری شد اما نباید سبب شود مسئولان مشکلات مردم را فراموش کنند.

ناصری‌نژاد گفت: مشکل همیشگی ما این است که تا زمانی که وضعیت بحرانی است، مسئولان به جنب و جوش می‌افتند اما به محض این‌که مشکلات به‌صورت مقطعی مرتفع می‌شود، فراموش می‌کنند.

او با بیان این‌که تاکیدات مقام معظم رهبری تاثیر خوبی در منطقه داشت، یادآور شد: در پی فرمایش‌های مقام معظم رهبری، هم اقدامات خوبی ازسوی مسئولان انجام شد و درعین حال مردم نیز آرامش پیدا کردند.

نگرانی از مقطعی بودن تصمیمات مسئولان درباره بحران زیست‌محیطی خوزستان

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به برخی اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته، خاطرنشان کرد: نگرانی ما این است کارهایی که در حال انجام است، مقطعی باشد و پس از فروکش کردن بحران، به دست فراموشی سپرده شود.

او تصریح کرد: هم‌اکنون اقدامات خوبی در بحث تمیز کردن شبکه‌های برق و همچنین نهال‌کاری و جنگل‌کاری انجام شده اما این اقدامات کافی نیست.

ناصری‌نژاد در پایان اعلام کرد: لازم است برنامه‌ای جامع، راهبردی، مفصل، منسجم و دقیق تهیه شود و دستورات اجرایی اکید صادر شود و تصمیمات اجرایی اخذ شود با بسیج شدن تمامی دستگاه‌ها به گونه‌ای عمل کنیم که ریشه این بحران خشکانده شود.