«محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره بحث اشتغال زایی جوانان در شبکه های مجازی گفت: یکی از اولویت های جدی این دولت رونق اقتصادی بوده زیرا نتیجه آن ایجاد اشتغال در کشور است. امسال نیز وقتی شاخص های اقتصادی مثبت شد ثمره آن ایجاد 700 هزار شغل در کشور بود.

او ادامه داد: برای ایجاد اشتغال در صنعت باید هزینه زیادی کرد اما در بخش خدمات می توان به راحتی شغل ایجاد کرد. در بخش خدمات مساله AT مهم است و نه تنها در ایران بلکه در همه جای دنیا با سرمایه گذاری کم می توان اشتغال زایی در این حوزه ایجاد کرد.

وزیر ارتباطات گفت: سال گذشته با همکاری شرکت های خصوصی 30 هزار شغل ایجاد کردیم. امسال نیز در حدود 100 هزار شغل ایجاد کردیم و سال آینده ایجاد 130 هزار شغل را در برنامه داریم و همه مشاغل با کمک بخش خصوصی ایجاد شده است. ما از هسته ها و استارت آپ ها حمایت می کنیم به گونه ای که به 300 شرکت بالغ بر 120 تا 130 هزار میلیارد وام کم سود پرداخت کردیم.

او در پایان گفت: در حال حاضر شرکت هایی با حضور جوانان راه اندازی شده و در بخش های مختلف بزرگ شده است. یک شرکت توسط 3 جوان راه اندازی شده و در حدود 1300 نفر در آن مشغول به کار هستند و یا شرکت های دیگری که تعداد زیادی راننده برای آنها کار می کنند.