«مالکولم ترنبول»، نخست وزیر استرالیا،  گفت چند بار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، صحبت کرده است و این گفتگوها سازنده و صریح بوده است. وی گفت: ما تعاملات عمیقی با دولت آمریکا داریم ائتلاف آمریکا و استرالیا بسیار مستحکم است و در طول بیش از یک قرن ایجاد شده است. ما در مناقشه های بزرگ در کنار هم جنگیده ایم. ما با هم شراکت اقتصادی داریم همچنین مردم و خانواده‌ها در دو کشور با هم ارتباطات گسترده‌ای دارند. 

وی در ادامه این مصاحبه، درباره شخصیت دونالد ترامپ هم گفت: وی یک شخصیت بزرگ است و کار بزرگی را انجام می دهد. وی گفت رویکرد جدید ترامپ و استفاده وی از ابزارهایی مانند توییتر برای ارسال پیام‌هایش، تاثیری بر روابط با آمریکا ندارد چون استرالیا تلاش می‌کند به شیوه‌ای پایدار و در آرامش منافع ملی خود را پیگیری کند.

نخست وزیر استرالیا  در بخش دیگری از این مصاحبه گفت کشورش حدود 50 میلیارد دلار برای پروژه‌های زیرساختی در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده است.

وی گفت: ما طرح های عظیمی برای ایجاد زیرساخت ها اجرا می کنیم و حدود پنجاه میلیارد دلار در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. اکنون به دنبال رویکردهای خلاقانه برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف هستیم و منافع اقتصادی پروژه ها را هم مورد توجه قرار می دهیم. بخشی از تلاش های ما بر روی کاهش بدهی های دولت و کاهش کسری بودجه متمرکز شده است. 

نخست وزیر استرالیا افزود: ما از سرمایه گذاری‌ها در بخش های مختلف حمایت می کنیم به همین علت مقدار مالیات‌ها را کاهش داده‌ایم چون کاهش مالیات شرکت ها و کسب و کارهای مختلف زمینه را برای سرمایه‌گذاری‌های بیشتر آنها فراهم می آورد. وی افزود استرالیا یک کشور تجارت محور است و گسترش تجارت به معنای ایجاد فرصت های شغلی بیشتر است. آینده ما صرفا به فروش کالاها و خدمات به بیست و چهار میلیون استرالیایی وابسته نیست بلکه به فروش کالاها و خدمات ما به همه جهان وابسته است.