حجت‌الاسلام نبوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان تهران با اشاره به طرح دوفوریتی لیست امید در مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح دوفوریتی نمایندگان اصلاح طلب مجلس با مطالبات مقام معظم رهبری منافات دارد، وقتی سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان را مرور می‌کنیم می‌بینیم که معظم‌له همواره بر پرسشگری و مطالبه‌گری تاکید کرده‌اند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی‌های خود می‌فرمایند در راه آرمان‌ها ملاحظه کسی را نکنید، وقتی ایشان از ما می‌خواهند در راه آرمان‌ها با شجاعت سخن بگوئیم و از دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی می‌خواهند که مطالبه‌گری داشته باشند، مطرح شدن چنین طرحی که برای جلوگیری از پرسیدن سوال است، درست نیست.

نبوی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بارها به مسئولان توصیه کرده‌اند که به دانشگاه‌ها بروند و با دانشجویان و اساتید دیدار کنند، طبیعتا وقتی مسئولی به دانشگاه برود در کنارش باید پاسخگوی سوالات هم باشد. 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان تهران تصریح کرد: مسلما سوال کردن و پرسشگری با ایجاد تشنج و برهم زدن آرامش متفاوت است و ما هم مخالف چنین مسئله‌ای هستیم که کسی بخواهد جلسه‌ای را برهم بزند ولی برای همین مسئله هم در دانشگاه‌ها قوانینی وجود دارد ولی مسلما زندان مجازات درستی برای کسی که سوال می‌پرسد، نیست.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌ دوفوریتی نمایندگان لیست امید باعث ایجاد خفقان در دانشگاه‌ها و جامعه خواهد شد و باعث سرکوب پرسشگران و منتقدان می‌شود و این مسئله با اهداف انقلاب در تضاد است.

نبوی گفت: نقد منصفانه، پرسشگری و مطالبه گری باید وجود داشته باشد زیرا این مسئله باعث رشد جوانان و دانشجویان خواهد شد. در قانون هم چنین حقی درنظر گرفته شده و ما باید به قانون احترام بگذاریم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام‌نور استان تهران در خاتمه اظهار داشت: اصلاح‌طلبان همواره شعار آزادی‌بیان سر داده‌اند و طرح دوفوریتی لیست امید مجلس با این مسئله در تضاد است.