«الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در لبنان در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد حزب‌الله در برقراری ثبات در لبنان به صورت مستقیم نقش داشته است.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، زاسپکین در ادامه گفت: ما باید اذعان کنیم که در مرحله حساسی هستیم و همگی باید در مقابله با تروریسم همکاری کنیم؛ حزب‌الله از ابتدای روی کار آمدن (جنبشی) مقاومتی بوده، اکنون نیز جنبشی مقاومتی است، در دولت و پارلمان قدرت دارد و بالاتر از اینها به صورت جدی با تروریسم در سوریه می‌جنگد.

وی درباره موضع روسیه در سوریه گفت: این موضع راهبردی در طول چند سال اخیر تغییر نکرده است؛ مسکو از ابتدای راه به یک توافق برای تفاهم بر سر «نقشه راه» راه‌حل سیاسی مسالمت‌آمیز در سوریه از طریق تلاش‌های گسترده فراخواند.

زاسپکین تأکید کرد مقامات روسیه در راستای پیشروی نظامی در مسیر کنفرانس آستانه که اجازه آتش‌بس و مراقبت از آن از سوی سه کشور را می‌دهد، کار می‌کنند و تمام دارند رفقای با نفوذ دیگری مانند اردن، آمریکا و عربستان برای تثبیت آتش‌بس به این مسیر بپیوندند.

وی به انتخابات لبنان نیز پرداخت و گفت: ما اطمینان داریم که انتخابات انجام انجام خواهد شد، ما برای به توافق رسیدن طیف‌های سیاسی بر قانون انتخابات تلاش می‌کنیم.