پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- برنامه ای جهت حضور جدی دکتر مهرداد بذرپاش برای حضور جدی در انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، بر اساس این برنامه، پیشنهاد شده تا وی با شعار «دولت مهر و داد» وارد صحنه شود که هم بتواند رای طرفداران احمدی نژاد با با عنوان دولت «مهر»ورزی را جذب نماید و هم اینکه این شعار با نام وی نیز همخوانی بالایی دارد.

همچنین گروههایی سامان پیدا کند که آنها از وی تقاضای ورود به صحنه نمایند و وی ابتدا به ساکن اطلاعیه ندهد. احتمالا نام این کمپین، «پویش نسیم» خواهد بود که مخفف «نسل سوم یار مردم» است.

برخی معتقدند حضور بذرپاش در این انتخابات مانور است برای حضور در انتخابات 1400 و وی در نهایت به نفع نامزد جبهه مردمی نیروهای انقلاب کنار خواهد رفت.

وی اولین بیانیه رسمی حمایت از جبهه مردمی را نیز امضا کرده بود.

مهرداد بذرپاش هم اکنون مدیر یک موسسه پژوهشی و صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز است. او نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی بوده است. 

مهرداد بذرپاش در سال ۱۳۵۹ به دنیا آمد. هنگامی که دوساله بود پدرش در دوران دفاع مقدس شهید شد. او در سال ۷۷ در رشته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و در رشته مهندسی صنایع گرایش تولید صنعتی فارغ‌التحصیل شد. بذرپاش در دانشگاه شریف سرپرست بسیج دانشجویی آن دانشگاه بود.

پس از انتخاب احمدی‌نژاد به عنوان شهردار تهران، بذرپاش رئیس گروه مشاوران جوان شهردار تهران شد. پس از چندی بذرپاش به عنوان مدیر فرهنگسرای خاوران انتخاب شد.

سال ۸۲ در مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه علامه طباطبائی رفت و در رشته مدیریت اجرایی فارغ‌التحصیل شد. بذر پاش با دختر علیرضا علی احمدی وزیر آموزش و پرورش دولت نهم ازدواج کرده است.

بذرپاش در فروردین ۱۳۸۶ به عنوان مدیرعامل پارس خودرو انتخاب شد. بذرپاش ۲۸ ساله با حکم احمد قلعه‌بانی، مدیرعامل وقت سایپا، به این سمت منصوب شد. اما نکته جالب این بود که بذرپاش ۱۰ ماه بعد جایگزین قلعه‌بانی در سایپا شد به این صورت که در بهمن ماه ۱۳۸۶ حکم بذرپاش به عنوان مدیرعاملی گروه خودروسازی سایپا صادر شد. عمر مدیریت بذرپاش در سایپا بیش از دو سال نبود و در سال ۱۳۸۸ جای خود را به نعمت‌الله پوستین‌دوز داد.

وی در تاریخ دوم مرداد ۱۳۸۸ شمسی طی حکمی به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان منصوب شد.و در تاریخ یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۹ در جلسه هیئت دولت برکنار شد.

محمود احمدی‌نژاد در جلسه هیئت دولت در پی انتقاد مهرداد بذرپاش از برخی دخالت‌های اسفندیار رحیم مشایی در امورات سازمان ملی جوانان دستور به برکناری وی داده‌است. فرحناز ترکستانی جانشین بذرپاش شد.

مهرداد بذرپاش در انتخابات نهمین دورهٔ مجلس شورای اسلامی، با کسب ۲۷۱٬۷۷۱ رای (۲۴٫۱۲ درصد کل آرا) به عنوان نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس انتخاب شد،در مجلس نهم شورای اسلامی عضو هیئت رئیسه بود اما در دور بعد رای نیاورد.