حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست خط دو قطار شهری مشهد اظهار داشت: از همه دست‌اندرکاران این پروژه که در راستای رفاه حال زائران و مجاوران مضجع نورانی امام رضا(ع) است تشکر می‌کنم، این تلاش که جلوه "الذین جاهدوا فینا" است مدیریت جهادی است.

وی گفت: مدیریت جهادی چندین شاخص عمده دارد که یکی از آنها برای خدا تلاش کردن است و دیگری دگرخواهی در پرتو خداخواهی است و خدمت به دیگران را قرب به ذات پروردگار تلقی کردن و سوم اینکه در مقابل خود موانع را از میان برداریم.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: اگر حرکتی، حرکتی معمولی باشد جهادی نیست، راه رفتن معمولی، راه رفتن معمولی است اما اگر این تلاش و گام نهادن، توام با یک انگیزه باشد و به یک حقیقت و افق روشن معطوف باشد این نگاه و این تلاش، تلاش مجاهدانه و مدیریتی متفاوت است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه در کشور ما به تعبیر مقتدای بصیرت آفرینمان امکانات و نیروی انسانی و ظرفیت کم نداریم ادامه داد: آنچه ضرورت دارد آن است که با یک نگاه ژرف به آینده و با یک مدیریت جهادی با استفاده از همه نیروی انسانی و به ویژه نیروی جوان، بسیاری از گره‌ها گشوده شود و ملت بزرگ ایران و مردان و زنان این کشور، این توانایی را دارند که گره‌ها را بگشایند و این حرکت امروز، محصول همکاری عزیزان بسیج و سپاه و شورای شهر مشهد است.

وی گفت: این حرکت، جلوه‌ای از ما می‌توانیم است، می‌توانیم بسیاری از مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم و باید به جوانان برومند و کارآمدی نظام تکیه کنیم و این مشکلات از پیش پای مردم برداشته شود؛ امروز پرچمداری خدمت به مردم و محرومان و نیازمندان را امام و رهبری بزرگوار برافراشته‌اند، اعتقادو باور عمیق ما این است که بسیاری آماده هستند که همچون دوره ۸ ساله دفاع مقدس در صحنه حضور داشته باشند.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در منشور ۷ بندی خود توجه به مستضعفان و زائران را تاکید داشته‌اند؛ این تلاش امروز هم در جهت کمک به زائر و مجاوران حضرت رضا(ع) است.