غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در واکنش به عدم رأی  نمایندگان به برگزاری شیفت دوم مجلس طی بررسی کلیات لایحه بودجه گفت: این اقدام نمایندگان جای تعجب و سوال داشت زیرا آنها بدون هیچ گونه دلیل خاصی جلسه بررسی به کلیات لایحه بودجه سال 96 را نیمه تمام گذاشتند.

نماینده مردم رشت تصریح کرد: کمیسیون تلفیق بودجه و دولت اقدامات خود را در راستای بررسی بودجه انجام داده و اکنون نوبت نمایندگان مجلس است تا این بررسی‌ها را تا قبل از پایان سال به اتمام برسانند.

وی تأکید کرد: مجلس باید مصوبات بودجه را به شورای نگهبان ارسال کرده و بعد زمانی را برای بررسی ایرادات اعاده شده قرار دهد و تا قبل از پایان سال بودجه به دولت تقدیم شود در غیر اینصورت دولت در اداره کشور به صورت علی‌الحساب تقصیر را گردن مجلس خواهد انداخت.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه عدم برگزاری نوبت دوم جلسه علنی برای تصویب نهایی کلیات لایحه بودجه بعد از نشست صبح امروز تنها ضعف هیئت رئیسه بود، گفت: ما باید حتی جلسه امروز را به صورت سه شیفته ادامه می‌دادیم تا هرچه سریعتر بررسی و تصویب بودجه به پایان برسد تا به اداره کشور آسیبی نرسد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ضمن انتقاد به عملکرد مطهری نایب رئیس دوم مجلس که در غیاب لاریجانی اداره ساعاتی از جلسه را برعهده گرفته بود گفت: سخنان وی دارای تناقض بود زیرا ابتدا اعلام کرد رأی استمزاجی گرفته می‌شود که خیلی نیاز نداریم و بعد از آنکه ر‌أی گیری انجام شد گفت ما تابع رأی هستیم.