علی ساری نماینده مردم اهواز با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حل مشکلات و خسارت‌های شدید پدید آمده در اثر سیل و گرد و غبار در مناطق جنوب کشور، گفت: دولت تنها به درمان موضعی و مقطعی در جهت پایین آوردن صدای مردم بسنده کرده‌ است، این در حالی است که مشکلات استان خوزستان باید ریشه‌ای حل شود.
 
وی افزود: مشکلات استان خوزستان تنها با صحبت کردن و درمان مقطعی و موضعی مانند پاشیدن مانچ و کاشتن درخت حل نمی‌شود، ما نمی‌خواهیم که درخت بکارند فقط بگویند که از آغاز ایجاد این ریزگردها از 12 سال پیش تاکنون چه اقداماتی انجام داده‌اند. 
 
عضو کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: چرا وزارتخانه‌های مسئول وقتی مشکلاتی پیش می‌آید اقداماتی سطحی انجم می‌د‌هند و پس از آن نه اعتباراتی تخصیص داده می‌شود و نه اقدامات خاصی انجام می‌دهند، بر همین اساس رهبر انقلاب با مشاهده این ضعف‌ها دستور پیگیری را صادر کردند تا مسئولان علاجی برای این مشکلات پیدا کنند.
 
ساری افزود: مشکل این استان تنها مسئله قطعی مدام برق نیست، در حقیقت این موضوع بیان کننده ضعف مدیران وزارت نیرو در استان خوزستان است، این ماجرا برمی‌گردد به مشکل ریزگردها و انتقال آب که امیدوارم با تأکیدات رهبری مسئولان اجرایی وزارتخانه‌های مذکور گامی بردارند.
 
وی با بیان اینکه مجلس به دنبال استیضاح وزیر نیرو است، خاطرنشان کرد: طرح تحقیق و تفحص از محیط زیست در کمیسیون کشاورزی رأی آورد و به صحن علنی رفته و به زودی مطرح می‌شود.