"سردار یداالله جوانی" مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه در پاسخ به این سوال که آینده سوریه با انتخاب ترامپ چه می‌شود، گفت: سوریه روند مشخصی را طی می‌کند و آن روند بازیابی و شکست کامل جنگ‌های نیابتی در سوریه و نابود شدن کامل تروریست‌ها است. 
 
وی افزود: این طور نیست که با انتخاب ترامپ این روند بخواهد تغییر کند. امروزه شرایط آمریکا به گونه‌ای است که ترامپ باید بیشتر به مسائل داخلی امریکا بپردازد و در نتیجه ما شاهد کم رنگ شدن آمریکا در تحولات بین المللی و از جمله غرب آسیا خواهیم بود. دلیل ان هم این است که آمریکا مشکلات عدیده ای دلرد که به آن مبتلا شده و ترامپ با هدف نجات آمریکا آمده که این مشکلات را مرتفع کند و اگر بخواهد قطعا باید به بحران‌های داخلی آمریکا بیشتر توجه کند. 
 
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: آمریکا در موقیعتی قرار ندارد که بخواهد در تحرکات منطقه‌ای و  بین المللی خودش بیفزاید و این معنایش این است که اگر بخواهد در مسائل بین المللی و منطقه‌ای دخالت کند قطعا مشکلات آمریکا بیشتر خواهد شد. 
 
وی در پایان افزود: آمریکایی‌ها در سال‌های گذشته تمام توان خود را در سوریه به کار بستند تا با حمایت از گروه‌های تروریستی معادلات را در سوریه به ضرر حاکمیت ملی و دولت قانونی و مردمی بشار اسد تغییر بدهد این موضوع محقق نشده است.
 
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان خاطرنشان کرد:  امروزه روند تحولات در سوریه به نفع مردم، حاکمیت، دولت و ارتش در منطقه است و همین روند ادامه پیدا خواهد کرد.